Pratonton Perlawanan Wolves vs Burnley

Dengan selisih delapan mata yang agak selamat daripada zona degradasi, Wolves tidak terlalu bimbang ketika ini tentang pertempuran ke degradas, tetapi hanya satu kemenangan dalam lima perlawanan (D1, L3) pasti menjadi kebimbangan dan sesuatu yang mereka perlu selesaikan segera. Mereka akan gembira untuk kembali ke Molineux di sini kerana ketiga-tiga kekalahan itu datang semasa berlawanan, yang terbaru adalah melawan Arsenal pada hujung minggu (2-1), dengan jurulatih Gary O’Neil sekali lagi mempersoalkan pengarbitan.

 

Di tengah-tengah beberapa keputusan yang meragukan yang menentang pasukan mereka, peminat-peminat Wolves merancang untuk membantah tentang piawai pengadil perlawanan Liga Utama Inggeris (PL) di Molineux dalam beberapa minggu akan datang. Tetapi masih ada perkara kecil yang perlu diselesaikan dalam perlawanan bola sepak, di mana Wolves berharap untuk menghentikan rentetan tujuh perlawanan tanpa kemenangan dalam PL menentang Burnley (D3, L4) – pasukan yang ditewaskan 4-2 musim lalu ketika O’Neil menjadi pengurus Bournemouth.

 

Dalam kejohanan akhir minggu sebagai pemegang rekod PL untuk kekalahan rumah berturut-turut terbanyak untuk membuka kempen (tujuh), Burnley tidak pernah terbayangkan mereka akan mengalahkan Sheffield United 5-0. Kemenangan ini merupakan penyelamat tekanan yang besar untuk jurulatih Vincent Kompany, tetapi mengingatkan bahawa kemenangan terakhir Clarets diikuti dengan enam kekalahan liga berturut-turut, masih banyak kerja yang perlu dilakukan dalam pertempuran mereka untuk kekal di PL.

 

Sekurang-kurangnya mereka mempunyai asas yang kukuh untuk mereka bina, dan juga clean sheet pertama mereka dalam musim PL, sesuatu yang mungkin mereka harapkan untuk diikuti di sini menentang Wolves yang mereka berjaya mengekalkan kekalahan clean sheet dalam tiga pertandingan berturut-turut. Dan keyakinan pasti akan berkembang dengan mengetahui bahawa ini adalah perlawanan tengah minggu juga, kerana Burnley tidak pernah dikalahkan dalam 17 perlawanan liga tengah minggu terakhir mereka (Selasa – Khamis: W9, D8).

 

Pemain untuk diperhatikan

Sekali gus Matheus Cunha dari Wolves dan Jay Rodriguez dari Burnley telah menjaringkan gol dalam dua perlawanan berturut-turut dalam PL. Walaupun Cunha perlu menunggu hingga separuh masa kedua untuk menjaringkan tiga dari empat gol PL musim ini, Rodriguez ada di sana untuk menjaringkan gol tercepat musim PL menentang Sheffield United pada hujung minggu (15.8 saat).

 

Statistik panas

Wolves tidak memenangi lima perlawanan PL terakhir mereka menentang pasukan yang baru dipromosikan (D3, L2).

 

Share.
Leave A Reply