Pratonton Perlawanan Fulham vs Nottingham Forest

Fulham dengan pedih mengalami kekalahan 4-3 yang dramatik daripada Liverpool di Anfield pada hari Ahad. Jurulatih utama, Marco Silva, cuba menekankan perkara yang positif selepas dua perlawanan berturut-turut di Liga Perdana (PL) di mana Fulham berjaya menjaringkan tiga gol – sesuatu yang terakhir mereka capai pada Oktober 2022.

 

Peluang untuk segera kembali ke jalan kemenangan di kandang pada hari Rabu malam melawan Nottingham Forest adalah sesuatu yang akan diterima dengan baik oleh pasukan dari barat London ini, setelah mereka berjaya meraih tujuh kemenangan dari sembilan pertemuan terakhir mereka (L2).

 

Gol lewat turut menjadi penentu kemenangan 2-0 Fulham dalam perlawanan ini musim lalu, dan pertemuan di Craven Cottage telah melibatkan banyak dram selepas minit ke-90 baru-baru ini, dengan tiga perlawanan sebegini melibatkan gol terakhir selepas waktu penuh.

 

Forest pula sedar bahawa kemenangan tiga mata di sini akan membolehkan mereka melepasi pasukan lawan mereka serta menjauhkan diri daripada Zon Bahaya, menempatkannya di tempat ke-15 menjelang perlawanan ini. Namun, pasukan di bawah kawalan Steve Cooper merupakan pasukan tunggal dalam liga ini yang telah mengalami tiga kekalahan berturut-turut, di mana ketiga-tiga kali kekalahan itu berlaku akibat kekalahan dengan jurang gol tunggal, kekecewaan terbaru berlaku dalam perlawanan menentang Everton di City Ground pada hari Sabtu.

 

Jalankan keputusan tersebut lebih sukar untuk ditelan bagi Tricky Trees ini kerana mereka berjaya mendapatkan keunggulan ke atas kedua-dua West Ham dan Brighton sebelum tewas dengan skor 3-2. Walaupun keputusan yang menyakitkan itu, Cooper akan mengingati lawatan terakhir Forest ke SW6 dengan penuh kenangan apabila mereka mengalahkan Chelsea 1-0 pada awal September.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Bobby De Cordova-Reid berjaya menjaringkan gol ketiga Fulham ke gawang Liverpool dan menjadikan jumla golnya dalam kempen liga kepada tiga, beliau juga memberikan bantuan gol kepada Forest musim lalu dalam kemenangan 3-2 yang mengasyikkan.

 

Manakala, Anthony Elanga telah menunjukkan prestasi cemerlang dalam ketiadaan Taiwo Awoniyi, dengan menjaringkan gol dalam dua kekalahan 3-2 yang terkini, malah beliau juga berjaya mencetak gol pemenang menentang Chelsea.

 

Stat panas: Nottingham Forest telah mengalami kekalahan dalam sepuluh perlawanan terakhir mereka di luar padang dalam semua pertandingan apabila mereka kehilangan gol pembuka.

 

Share.
Leave A Reply