Pratonton Crystal Palace vs Bournemouth

Syukurlah Crystal Palace mempunyai permulaan musim yang baik kerana bentuk semasa mereka telah menarik mereka ke bahagian bawah jadual Liga Perdana Inggeris (PL). Burung-burung tersebut datang dari belakang untuk menarik 1-1 dengan West Ham pada hujung minggu lalu, tetapi hanya memenangi satu dalam tujuh perlawanan terakhir mereka (S2, K4), menjadikan mereka lebih waspada.

 

Yang membimbangkan, kebanyakan kejayaan mereka datang di luar rumah, dengan pasukan Roy Hodgson hanya mencatatkan satu kemenangan dalam enam perlawanan di laman sendiri (S2, K3). Ini mungkin menimbulkan keraguan dalam kembalinya ke Selhurst Park, terutamanya dengan keraguan kecederaan bintang mereka, Eberechi Eze. Walau bagaimanapun, dengan Hodgson mengaku dia mungkin sudah hampir pulih, Burung-burung tersebut mungkin akan diharapkan membaik pulih ketika mereka berusaha untuk memperbaiki rekod yang buruk dalam perlawanan PL pada hari Rabu (S1, S7, K7).

 

Bournemouth pastinya berharap agar dia tidak bermain, dan mereka berjalan ke utara selepas mengecapi keputusan seri 2-2 dengan Aston Villa. Keputusan itu digambarkan sebagai “tidak cukup baik” oleh pengurus Andoni Iraola, yang kecewa apabila pasukannya dua kali mendahului, tetapi gagal untuk mengekalkan keunggulan apabila Ollie Watkins menyumbat gol penyamaan akhir.

 

Dan keputusan itu menyumbang kepada rekod yang hanya mempunyai Burnley sebagai pasukan dengan purata mata yang lebih rendah setiap perlawanan selepas tamatnya ronde terakhir PL sebelum ini (1.17 PPG – S2, S1, K3). Walaupun begitu, Cherries tidak terkalahkan dalam tiga perlawanan Liga (S2, S1) untuk kali pertama sejak Oktober 2022 dan telah menjauhkan diri dari tiga pasukan terbawah. Penyokong mungkin tidak terlalu yakin bahawa pasukan mereka dapat melanjutkan bentuk baik mereka dalam perlawanan ini, kerana Bournemouth telah kalah dalam lima perlawanan terakhir PL H2H, termasuk tiga kekalahan berterusan 2-0.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Odsonne Edouard dari Palace telah menjaringkan enam gol dalam 13 penampilan liga musim ini, satu lebih banyak daripada yang dia cipta dalam 35 penampilan PL pada 2022/23. Mencuba untuk mengungguli beliau adalah Dominic Solanke dari Bournemouth, yang enam daripada lapan golnya dalam semua pertandingan musim ini menjadi gol pertama atau terakhir perlawanan.

Stat panas

Tiada gelanggang PL yang melihat gol yang kurang daripada Selhurst Park musim ini (P6, G14).

 

Share.
Leave A Reply