Tinjauan Sheffield United vs Bournemouth

 

Sheffield United akan menghadapi Bournemouth dalam perlawanan mereka seterusnya dalam Liga Premier. Pasukan pengendali mereka, Paul Heckingbottom, yakin bahawa pasukannya mampu berlawan dalam liga ini setelah mendapat bukti daripada dua perlawanan tanpa kalah. Selepas kemenangan terakhir mereka dengan gol akhir-akhir ini ke atas Wolves, Blades berjaya menyelamatkan seri di luar kandang Brighton sebelum jeda antarabangsa. Mereka kini dapat melepasi tiga perlawanan berturut-turut tanpa kekalahan untuk kali pertama sejak musim panas 2020.

 

Blades sedang meningkatkan prestasi serangan mereka dengan hanya gagal menjaring gol dalam satu daripada lima perlawanan terbaru mereka, iaitu kekalahan 5-0 melawan Arsenal. Heckingbottom pasti telah menggunakan waktu perenti ini untuk merapatkan pertahanan mereka, kerana Blades telah kebobolan sebanyak 31 gol, dengan 21 gol dijaringkan dalam separuh masa kedua. Bersihkan kertas pertahanan mereka dalam perlawanan Liga Premier akan menjadi sesuatu yang sangat diingini, terutama kerana Sheffield United berpeluang keluar dari zon penyingkiran dengan kemenangan dalam perlawanan ini.

 

Pastinya mereka akan yakin untuk melakukannya dengan kehadiran Bournemouth sebagai lawan mereka di Bramall Lane. Cherries hanya mempunyai dua kemenangan dalam 19 perlawanan H2H sebelum ini, dengan satu kemenangan sahaja di markas Sheffield United pada Ogos 1987. Seperti Blades, pasukan Andoni Iraola juga memasuki jeda antarabangsa dengan hasil yang memuaskan, dengan dua kemenangan dalam tiga perlawanan terkini Liga Premier termasuk kemenangan 2-0 yang mengagumkan ke atas Newcastle baru-baru ini.

 

Kejayaan ini telah meringankan beban Iraola selepas permulaan yang teruk, tetapi tugas seterusnya adalah memperbaiki prestasi Bournemouth di luar kandang. Mereka gagal memenangi mana-mana daripada lima perlawanan luar kandang mereka musim ini, dengan kekalahan sebanyak empat kali dan kebobolan sekurang-kurangnya dua gol dalam setiap perlawanan. Oleh itu, Cherries berkongsi rekod terburuk lawatan mereka dalam Liga Premier musim ini – dan dengan kebetulan bersama Sheffield United!

 

Pemain-pemain yang perlu diperhatikan:

 

Cameron Archer telah menjaringkan gol dalam dua daripada tiga perlawanan tanpa kekalahan yang disaksikan Sheffield United musim ini. Penyerang itu juga menjaringkan gol dalam perlawanan H2H sebelumnya di rumah Bournemouth, yang berakhir dengan kemenangan 2-1 semasa dipinjamkan ke Preston.

 

 

Dominic Solanke adalah pemain dalam bentuk yang baik bagi Cherries, dengan mencetak kedua-dua gol dalam kemenangan mereka ke atas Newcastle dua minggu lalu.

 

Stat hebat:

 

Sheffield United telah kebobolan 11 gol dalam tempoh dari minit ke-75 hingga tamat perlawanan, jumlah yang terbanyak dalam Liga Premier tahun ini.

 

Share.
Leave A Reply