Pratonton Nottingham Forest vs Brighton

 

Nottingham Forest mungkin telah menggunakan waktu rehat antarabangsa untuk memperbaiki pertahanan mereka dalam situasi tetap selepas ia kembali membelakangkan mereka sekali lagi apabila mereka cukup dengan melepaskan keunggulan 2-1 untuk kalah 3-2 di jalan ke West Ham sebelum perhentian antarabangsa. Tiada pasukan yang memberi gol lebih banyak daripada situasi tetap kecuali Nottingham Forest dengan tujuh gol sejak permulaan musim, yang membawa mereka ke tempat ke-14 dalam kejohanan ini selepas 12 sesi.

 

Forest akan pulang ke City Ground dengan tekad untuk kembali ke tangga kedudukan dan tidak ada tempat yang lebih baik untuk melakukannya selain di hadapan para penyokong setia mereka, yang belum melihat kekalahan musim ini (M2, S3). Sebenarnya, The Reds masih belum terkalah dalam lapan sesi liga di kandang sendiri (M5, S3) termasuk pada bahagian akhir musim lalu, dimulakan dengan kemenangan 3-1 menentang pasukan lawan mereka iaitu Brighton and Hove Albion.

 

Kejatuhan 3-1 itu semakin memburukkan lagi rekod Brighton yang teruk menentang tuan rumah mereka dalam pertandingan liga teratas, di mana mereka gagal memenangi lapan pertemuan terakhir (S2, K6). Oleh itu, The Seagulls akan terbang ke City Ground dengan risiko jarak enam mata mereka di hadapan Nottingham Forest berkurang, terutama kerana mereka sendiri sedang dalam bentuk yang lemah selepas hanya memperoleh empat mata daripada enam pertandingan PL mereka yang terakhir (S4, K2).

 

Semuanya mungkin bergantung kepada bagaimana Roberto De Zerbi menyusun pertahanannya sendiri, mengingatkan pasukan mereka mempunyai rekod paling lama dalam menyarangkan gol selepas mencipta gol dalam 28 perlawanan berturut-turut. Walaupun serangan luas ini datang dengan kos, di mana mereka gagal membuat kekal dalam 16 perlawanan liga terakhir mereka. Dalam hal ini, jika kedua-dua pasukan berjaya mencipta gol sekali lagi, Brighton akan mencipta rekod baru dalam perlawanan PL berturut-turut di mana kedua-dua pasukan mencipta gol dengan 17 perlawanan!

 

Pemain untuk dipantau

Taiwo Awoniyi biasanya mempersembahkan kerja terbaiknya pada awal perlawanan, dengan hampir semua golnya yang terakhir untuk Forest direkodkan sebelum separuh masa.

 

Sebaliknya, nombor sembilan lawan mereka, João Pedro, menjaringkan lima daripada tujuh gol terakhir kelabnya selepas separuh masa.

 

Stat panas

Brighton hanya seimbang pada separuh masa sekali di musim ini, yang adalah terendah di antara lima liga utama Eropah tradisional semasa perhentian antarabangsa.

 

Share.
Leave A Reply