Previe Liverpool vs Brentford

Ini adalah seminggu yang mengecewakan bagi Liverpool, yang mengalami kekalahan kedua mereka musim ini apabila tewas 3-2 kepada Toulouse dalam tindakan Eropah awal minggu, yang diikuti dengan keputusasaan seri 1-1 melawan pasukan baharu Premier League (PL), Luton Town. Di Kenilworth Road, mereka terselamatkan oleh Luis Díaz, yang dengan berani mengabaikan kesedihan keluarganya untuk menyundul gol penyamaan minit ke-95, memperolehkan Liverpool 11 mata tertinggi dalam liga dari kedudukan kalah.

 

Itu adalah gol ke-41 mereka dalam Liga Premier selepas minit ke-90 ketika di bawah pengurusan Jürgen Klopp, hanya kedua terhadap Manchester City dengan 42 gol dalam tempoh itu. Pasukan merah kini mencari keselesaan Anfield untuk kembali ke jalan kemenangan, di mana Brentford menanti, pasukan yang mereka menangi dalam tujuh perlawanan terakhir di kandang mereka dengan enam keping kertas bersih dalam pertemuan tersebut.

 

Walaupun begitu, pasukan Thomas Frank mungkin merasa mereka lebih bersedia untuk mengakhiri kutukan itu kerana mereka sedang dalam keadaan terbaik selepas tiga kemenangan berturut-turut. Jika mereka memanfaatkan kedudukan baik mereka dan kemerosotan persembahan tuan rumah, mereka boleh membawa pulang kemenangan berturut-turut di liga untuk kali keempat berturut-turut sejak Mac 1939!

 

Ini membayangkan “The Bees” berkembang jauh dari sarang mereka, sesuatu yang tidak biasa bagi mereka kerana 14 daripada 15 kemenangan PL terakhir mereka datang apabila bermain di London. Apabila melangkah ke luar ibu negara, Brentford hanya memenangi dua kali dalam 16 perlawanan liga terakhir mereka di luar negara (S6, K8), menjadikan perjalanan ke Merseyside semakin menakutkan.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Mohamed Salah berada dalam jangkaan luar biasa dengan mencetak gol atau memberikan assist dalam 14 perlawanan berturut-turut di Anfield dalam PL (G15, A3), dan akan mencuba bergabung dengan legenda PL Alan Shearer dan Thierry Henry sebagai pemain-pemain yang melakukannya dalam 15 perlawanan berturut-turut di kandang mereka.

 

 

Sementara itu, #11 Brentford, Yoane Wissa, akan mencuba mencuri perhatian dengan mencetak gol untuk ketiga kalinya berturut-turut melawan Liverpool, dan mungkin akan melakukannya awal permainan, kerana ketiga gol PL beliau musim ini semua dijaringkan sebelum separuh masa.

 

Streak panas

Liverpool telah memenangi semua lapan perlawanan di kandang mereka dalam musim 2023/2024 dengan sekurang-kurangnya margin dua gol.

 

Share.
Leave A Reply