Pratonton Perlawanan West Ham vs Nottingham Forest

 

West Ham United memasuki pertandingan ini dengan bangga memenangi dua daripada tiga perlawanan kompetitif terakhir mereka (L1), tetapi kedua-duanya berlaku dalam pertandingan Piala termasuk kemenangan 1-0 di Liga Europa UEFA di rumah menentang Olympiacos pada hari Khamis. Di Liga Perdana (PL), mereka hanya memenangi satu daripada tujuh perlawanan terakhir mereka (D1, L5), menimbulkan tekanan pada pengurus David Moyes untuk memulakan semula kempen liga yang terganggu ini.

 

Beliau pasti bertekad untuk kembali memenangi perlawanan PL di sini dan West Ham patut berasa gembira kerana mereka memiliki rekod pertemuan H2H yang agak dominan menentang Nottingham Forest, hanya kalah dua daripada 17 perlawanan permulaan (W8, D7). Walaupun begitu, mereka tidak pernah menang dalam tiga perlawanan selepas pertandingan Eropah musim ini (D1, L2).

 

Nottingham Forest berjaya mengakhiri jangka masa enam perlawanan tanpa kemenangan (D4, L2) pada minggu lalu dengan menumbangkan Aston Villa yang sedang dalam prestasi cemerlang dengan skor 2-0. Pengurus Steve Cooper yang gembira menyebut kemenangan itu sebagai kemenangan yang “sungguh diidamkan” oleh pasukannya, tetapi perhatiannya pastinya telah terus teralih kepada perlawanan ini di jalan raya. Nottingham Forest mempunyai reputasi sebagai pasukan yang lemah di luar rumah sejak mereka kembali ke liga teratas, dengan fakta bahawa tiada pasukan yang lebih banyak kalah di luar rumah sejak awal musim lalu (17).

 

Namun, Forest tidak mempunyai perjalanan yang mudah dalam kempen ini, dengan semua perlawanannya di luar rumah PL kecuali satu berlaku menentang pasukan yang berada di sepuluh teratas, menyumbang kepada rekod yang cukup teruk (W1, D1, L4). Mereka gagal menjaringkan gol dalam tiga perlawanan terakhir dalam rentetan itu, seperti yang mereka lakukan dalam kekalahan 4-0 di tempat ini pada bulan Februari.

 

Pertembungan Utama

Penyerang penting West Ham, Jarrod Bowen, telah terlibat dalam sepuluh gol dalam 12 penampilan permulaan PL terakhirnya (G8, A2). Ia akan cuba menundukkan Odysseas Vlachodimos dari Nottingham Forest yang mendapat kejutan apabila berada di antara tiang gawang pada minggu lalu – beliau menjayakan penampilan perdana PL-nya dengan kepingan bersih, melanjutkan rekodnya dengan tiga pengekalan gol dalam empat penampilan terakhirnya untuk kelab dan negara.

 

 

Stat Panas

West Ham hanya memenangi enam daripada 34 perlawanan PL terakhir mereka menentang pasukan yang bukan merangkumi pasukan naib juara musim itu (D8, L20).

 

Share.
Leave A Reply