Ulasan perlawanan antara Burnley vs Crystal Palace

Sementara jurulatih Burnley, Vincent Kompany sekali lagi mengalihkan tekanan dari pemain-pemainnya kepada VAR selepas kekalahan terbaru mereka kepada Bournemouth (2-1), lapan kekalahan daripada sepuluh perlawanan liga terbuka mereka (W1, D1) menunjukkan bahawa beliau perlu melihat ke dalam diri sendiri. Kekalahan di pantai selatan adalah ketiga kalinya musim ini Burnley mengalami kekalahan dalam perlawanan Liga Perdana (PL) selepas menjaringkan gol pertama, jumlah yang terbanyak di dalam divisyen ini.

 

Itu memberi sedikit penjelasan mengapa Burnley terhimpit di zon penurunan serta semakin berisiko terasing daripada pasukan yang berada di atas mereka. Tekanan semakin meningkat ke atas Kompany untuk memulihkan keadaan, dengan sebahagian peminat mulai memandangnya sinis, mungkin menjadikan lawatan Crystal Palace yang Burnley belum pernah kalah dalam lima perlawanan menarik minat. (W3, D2)

 

 

Palace tidak akan membuat perjalanan ke utara dengan perasaan simpati terhadap kesukaran tuan rumah, kerana mereka juga mencari mata mereka selepas hanya meraih satu kemenangan daripada enam perlawanan PL terakhir mereka (D2, L3). Kekalahan 2-1 kepada Tottenham menjadi hujung kepada perjalanan mereka, dan dengan pasukan Roy Hodgson ini tidak bermain dalam pertandingan piala tengah minggu, mereka diberikan lebih banyak masa untuk bersedia bagi lawatan pertama ke Turf Moor dalam hampir dua tahun.

 

Walaupun berada dalam kedudukan selesa di pertengahan jadual, Hodgson telah menyebabkan beberapa penyokong Palace tertekan dengan kenyataan yang dibuatnya tentang kurangnya kesan pemain pengganti muda dalam kekalahan itu kepada Spurs. Mungkin itu adalah tanda bahawa dia berada di bawah tekanan untuk memperbaiki keputusan, tetapi dengan Hodgson tidak memenangi lima perlawanan hujung kepala kejurulatihan beliau menentang Burnley (D1, L4), perlawanan ke-501 beliau mengurus sebuah kelab England dalam semua pertandingan mungkin tidak menguntungkan beliau.

 

Pertempuran utama untuk diperhatikan

Selepas tidak dapat bermain di Bournemouth kerana sakit, Burnley menyambut kembali pencetak gol terbanyak mereka, Lyle Foster, dalam usaha untuk menambah tiga sumbangan gol dalam tiga perlawanan liga rumah terakhirnya (G2, A1). Marc Guéhi akan bertugas untuk mengekangnya, tetapi dia mungkin juga memikirkan untuk menjaringkan golnya sendiri kerana dia pernah menjaringkan gol di Turf Moor ketika Palace buat lawatan terakhir mereka dalam seri 3-3.

 

Stat panas

Tiada pasukan PL yang menjaringkan gol pertama dalam separuh pertama perlawanan mereka musim ini lebih sedikit daripada Palace (satu gol).

 

Share.
Leave A Reply