Preview: Anak Tottenham Hotspur bertemu dengan Chelsea, berita pasukan, tiket & ramalan

 

Anak Tottenham Hotspur menentang Chelsea pada perlawanan ke-11 musim Premier League 2023/24 adalah ‘sengit berentap’ yang menanti untuk berlaku. Pengharapan untuk perlawanan ini sangat ketara, kerana kedua-dua pasukan saingan dari London ini mempunyai sejarah pertembungan yang menarik dan taruhannya lebih tinggi daripada sebelum ini.

 

Tottenham, di bawah pengurusan Ange Postecoglou, dalam bentuk yang cemerlang musim ini. Kekuatan serangan mereka, walaupun tanpa Harry Kane yang legendaris, tidak merosakkan dan sesetengah orang berpendapat bahawa ini adalah yang terbaik yang pernah mereka lihat daripada anak-anak North London. Mereka pastinya merindui gol-gol Kane tetapi peningkatan secara keseluruhannya dalam serangan kepada pasukan lawan adalah satu perkara yang banyak pujian telah diberikan kepada Postecoglou. Pertahanan mereka juga merupakan daya yang perlu diambil kira, dengan hanya kebobolan kurang daripada 10 gol sepanjang musim ini.

 

Dengan mengejutkan, Spurs memimpin di puncak jadual dengan kelebihan dua mata dan pertembungan ini adalah pengujian untuk meningkatkan gelaran juara mereka.

 

Chelsea, di sisi lain, adalah pasukan yang muncul dalam musim 2023/24 di bawah bekas pengurus Spurs, Mauricio Pochettino, yang akan kembali ke Stadium Tottenham Hotspur untuk pertama kalinya sejak dipecat beberapa tahun lalu. Kembalinya mungkin tidak menyenangkan dan pengurus Argentina ini pasti tidak akan melakukan apa-apa untuk menggembirakan bekas pekerjaannya.

 

Pochettino mempunyai pasukan yang diidamkan yang dipenuhi dengan pengalaman dan bakat yang semakin berkembang. Selepas permulaan yang buruk, mereka kini kelihatan kembali ke tempat mereka di kalangan enam pasukan teratas, dan usaha Todd Boehly di luar padang kelihatan telah memberi hasil. Keputusan imbang 2-2 mereka melawan Arsenal menunjukkan mereka masih dapat bersaing dengan baik melawan ‘big boys’ dalam liga, walaupun kekalahan 2-0 kepada Brentford pada perlawanan sebelum ini di Stamford Bridge.

 

Perlawanan ini akan menjadi pertempuran yang menarik antara bakat-bakat terbaik dalam bola sepak England. Atmosfera di stadium akan elektrik, dengan peminat dari kedua-dua pasukan berharap untuk melampaui satu sama lain. Walaupun ia hanya salah satu Derby London dalam Premier League dan bukan sebahagian daripada reputasi sejarah yang terbesar, perlawanan Tottenham Hotspur menentang Chelsea tidak pernah gagal menghasilkan drama dan keghairahan. Perjumpaan ini tidak mungkin menjadi pengecualian.

 

Susunan Pemain yang Diramalkan

Tottenham Hotspur: Vicario; Porro, Romero, Van De Ven, Udogie; Bissouma, Sarr; Kulusevski, Maddison, Richarlison; Son.

 

Chelsea: Sanchez; James, Colwill, Silva, Cucurella; Caicedo, Fernandez; Sterling, Gallagher, Mudryk; Jackson.

 

Ramalan

Pertengahan musim Liga Premier 2023/24 antara Tottenham Hotspur menentang Chelsea, seperti yang disebutkan sebelum ini, boleh menjadi salah satu perlawanan yang paling menarik pada musim ini. Kumpulan muda Chelsea menentang kumpulan berpengalaman Spurs akan menjadi sesuatu yang menarik untuk disaksikan kerana kedua-dua pasukan akan menyerang dengan segala daya yang mereka miliki.

 

Perlawanan di tengah padang, serangan balas, tackling, tembakan dan segala-galanya dengan kelajuan yang dijangka dalam perlawanan Liga Premier. Chelsea telah beruntung dengan memenangi penalti dalam beberapa perlawanan terakhir dan dengan pemain seperti Cristian Romero dalam pertahanan Spurs, sukar untuk mempertaruhkan bahawa The Blues tidak akan mendapatkan satu lagi penalti.

 

Robert Sanchez akan sangat sibuk di hujung padang yang lain dan Mauricio Pochettino perlu memberikan perhatian khas kepada pemain Sepanyol itu, yang kesilapannya dalam beberapa perlawanan terakhir sangat ketara. Perlawanan ini akan ketat dan mungkin berakhir dengan cara yang sama seperti pertembungan pada perlawanan ke-9 antara Chelsea dan Arsenal.

 

Tottenham Hotspur 2-2 Chelsea.

 

Share.
Leave A Reply