Pratonton Sheffield vs Wolves

 

Pertimbangan tentang kemampuan Sheffield United untuk menjadi pasukan yang bersaing dalam Liga Premier (PL) musim ini semakin menjadi-jadi selepas kekalahan 5-0 di tangan Arsenal akhir minggu lalu. Ditambah pula dengan spekulasi bahawa pengurus Paul Heckingbottom akan dipecat selepas kekalahan itu. Walaupun beliau sebelum ini berkata bahawa mereka telah berdepan dengan enam kelab yang berada di dalam 9 teratas klasemen.

 

Ini adalah kekalahan PL kelima Sheffield United berturut-turut di mana mereka kebobolan gol pertama dalam setengah jam pertama perlawanan. Kedudukan kekalahan mereka juga agak besar. Lima perlawanan liga pertama mereka melihat mereka kebobolan tidak lebih daripada dua gol atau mendapat kekalahan dengan margin yang lebih besar daripada satu (D1, L4), yang mencetuskan harapan penyokong bahawa mereka tidak jauh dari pesaing.

 

Namun, kekalahan agregat 20-2 dalam lima kekalahannya yang terakhir dalam PL telah menyebabkan gelandang bertahan Ollie Norwood mengakui bahawa para pemain “tidak melakukan tugas kami di luar sana”.

 

Di sisi lain, Wolves telah melakukan apa yang diharapkan oleh Sheffield United, mengubah permulaan yang buruk selama lima perlawanan menjadi kedudukan di pertengahan klasemen dengan representasi yang lebih baik dalam lima perlawanan terakhir (W2, D3). Rentetan itu termasuk pengumpulan mata melawan kelab-kelab seperti Manchester City (W 2-1), Aston Villa (D 1-1), dan yang terkini, Newcastle (D 2-2) walaupun pengurus Gary O’Neil menyebut ia sebagai “keputusan yang skandal”.

 

Pertunjukan terkini dari Wolves menunjukkan bahawa mereka berpotensi untuk mencatat rekod terpanjang mereka tanpa kekalahan dalam PL sejak 2020. Empat perlawanan tandang PL terakhir mereka semua melibatkan pasukan yang berada di bawah mereka dalam klasemen, seperti Sheffield United, dan mereka berjaya mengumpul tujuh mata daripada 12 (W2, D1, L1) dalam proses itu.

 

Pemain-pemain yang perlu diperhatikan

Penyerang Sheffield United, Cameron Archer, menarik perhatian kerana sepuluh gol kelab terakhirnya di kandang datang antara minit ke-30 dan ke-60.

 

 

Matheus Cunha, yang lebih suka beraksi sebagai penyerang tandang, telah mencetak dua gol untuk Wolves dalam musim PL ini, dan kedua-duanya datang pada separuh masa yang kedua.

 

Fakta menarik

Sebanyak 11 daripada 12 gol yang dicetak atau kebobolan oleh Wolves dalam perlawanan tandang PL musim ini datang selepas separuh masa.

 

Share.
Leave A Reply