Pratonton Pertemuan antara Newcastle dan Arsenal

Perlawanan antara Newcastle United dan Arsenal adalah salah satu perlawanan yang paling dinantikan pada hujung minggu Liga Perdana dan pakar kami memiliki beberapa nasihat dan ramalan menarik tentang perlawanan ini.

 

Arsenal berharap dapat mengekalkan permulaan tidak terkalahkan mereka dalam musim Liga Perdana ini dan meraih kemenangan lain apabila mereka berlawan Newcastle United di St. James Park pada malam Sabtu.

 

Bagi Magpies, mereka akan berhasrat untuk kembali memenangi perlawanan selepas ketinggalan dua gol kepada Wolverhampton Wanderers pada perlawanan terdahulu, akhirnya bermain seri 2-2.

 

Arsenal bergerak ke perlawanan ini masih tidak terkalahkan musim ini dan berhasrat untuk memperluas rekod itu manakala Newcastle ingin kembali ke landasan kemenangan.

Arsenal dijangka memenangi kemenangan ke-14 di liga di St. James’ Park

Arsenal telah menguasai perlawanan ini dalam beberapa tahun terakhir, memenangi lapan daripada 10 perlawanan head to head terakhir mereka di St. James’ Park.

 

Sebenarnya, pasukan The Gunners telah mengklaim 13 kemenangan di padang terkenal ini, hanya kurang satu daripada rekod Manchester United dengan 14 kemenangan.

 

Pasukan Mikel Arteta adalah pasukan kegemaran untuk memenangi perlawanan ini yang akan membawa mereka mencatatkan kemenangan ke-14 dalam liga di St. James Park, setanding dengan Manchester United.

Pemain untuk diberi perhatian – Eddie Nketiah

Penyerang England berusia 24 tahun menjadi bintang pada perlawanan terakhir apabila beliau mencetak hat-trick dalam kemenangan Arsenal 5-0 ke atas Sheffield United.

 

Walaupun masa bermain terhad, Nketiah adalah penjaring gol terbanyak bagi Arsenal musim ini dengan lima gol daripada tujuh percubaan tepat sasaran.

 

Satu-satunya kekurangan adalah bahawa dia belum mencetak gol di jalan lawan, tetapi dengan Nketiah diharapkan menjadi pemimpin serangan The Gunners sekali lagi dalam ketiadaan Gabriel Jesus, dia berpotensi mencetak gol pertamanya dalam perjalanan musim ini.

Perlawanan yang dijangka menghasilkan banyak gol

Perlawanan penting ini menunjukkan arah kepada satu hasil yang akan menghasilkan banyak gol.

 

 

Arsenal telah menjaringkan 28 gol dalam 11 perlawanan liga terakhir mereka, manakala Newcastle adalah pasukan penjaring gol tertinggi dalam liga musim ini dengan 26 gol bersama-sama dengan Aston Villa.

 

Statistik menunjukkan bahawa lima perlawanan kompetitif terakhir kedua-dua pasukan telah menghasilkan tiga gol atau lebih, dan kemunculan lain pada malam Sabtu merupakan ramalan teratas dengan peluang yang menarik.

 

Share.
Leave A Reply