Preview Pertembungan antara Bournemouth dan Burnley

 

Masa semakin cepat berlalu untuk pengurus Bournemouth, Andoni Iraola, untuk mengubah nasib pasukannya, tetapi walaupun ada desas-desus tengah minggu bahawa dia akan menjadi pengurus pertama Liga Premier (PL) musim ini yang dipecat, dia akan terus berada di dugout untuk lawatan Burnley. Walaupun pada peringkat awal ini, perlawanan ini menjadi ‘harus menang’ bagi Bournemouth yang belum menang (PL: S3, K6) dan mereka boleh melepasi Burnley dengan kemenangan di sini.

 

Sementara Cherries mungkin melihat perlawanan ini sebagai perlawanan liga yang paling mudah bagi mereka sejauh ini, mereka datang ke perlawanan ini dengan tekanan yang lebih kerana mereka tahu bahawa tiga perlawanan seterusnya adalah bertentangan dengan Liverpool, Manchester City dan Newcastle di liga dan piala. Tetapi walaupun Burnley adalah pasukan paling lemah atas kertas, kekalahan berterusan dalam empat perlawanan H2H di kandang sendiri menunjukkan bahawa perlawanan ini mungkin tidak mudah bagi Bournemouth.

 

Satu kemenangan 4-2 di sini dalam Piala FA musim lalu menjadi penamat kepada rentetan itu bagi Burnley, yang pasti akan bersedia untuk menerima keputusan semula untuk menghentikan jurang penurunan yang sedang berlaku. Tidak terbiasa memenangi perlawanan minggu demi minggu dalam kejuaraan musim lalu, pasukan Burnley berdepan kesukaran untuk menyesuaikan diri dengan kehidupan di liga ini (M1, S1, K7), rekod yang mengancam mereka untuk menjadi terasing daripada pasukan lain di atas mereka.

 

Bos Vincent Kompany jujur dalam penilaian bahawa pasukannya “tidak cukup baik” dalam kekalahan 3-0 mereka melawan Brentford – ini adalah kali kelima dalam musim ini di PL di mana Burnley mencapai sekurang-kurangnya tiga gol dalam satu perlawanan. Hanya pasukan yang naik pangkat bersama, Sheffield United (24), yang telah kehilangan lebih banyak gol di PL musim ini berbanding Burnley (23) – satu statistik yang menakjubkan mengingatkan Kompany sendiri adalah bek terkenal dalam sejarah Liga Premier semasa era bermainnya!

 

Pertempuran Utama

Dominic Solanke berjaya menjaringkan gol untuk Bournemouth dalam kekalahan 2-1 mereka melawan Wolves hujung minggu lalu, ini adalah ketiga kalinya beliau berjaya membuka jaring.

Mencuba menghalang beliau, James Trafford Burnley mempunyai peratusan penyelamatan terendah (63%) daripada mana-mana penjaga gol yang telah bermain setiap perlawanan PL selepas sembilan perlawanan.

Statistik Panas

Burnley pernah terperangkap di luar permainan sebanyak 22 kali musim ini, jumlah tertinggi keempat dalam PL sebelum perlawanan ini.

 

Share.
Leave A Reply