Pratonton Pertarungan di antara Aston Villa dan Luton

 

Aston Villa akan memburu kemenangan kelima dalam enam perlawanan dalam Liga Perdana Inggeris apabila pasukan Midlands Barat tersebut menjamu pasukan tercorot, Luton Town di Villa Park pada petang Ahad ini. Setelah mencatatkan kemenangan hebat 4-1 menentang West Ham pada hujung minggu lalu, pasukan Unai Emery akan memiliki keyakinan untuk perlawanan ini, manakala Luton Town telah menyelamatkan satu mata dengan menjaringkan gol penyama seri lewat menentang Nottingham Forest.

 

Kemenangan meyakinkan menentang West Ham telah membantu Villa naik ke tangga kelima dalam jadual Liga Perdana Inggeris. Tetapi, berita yang lebih baik mungkin menanti tuan rumah itu jika mereka mendapatkan tiga mata penuh menentang The Hatters dan keputusan lain menguntungkan mereka.

 

Inilah perubahan dramatik berbanding setahun yang lalu ketika bekas pengurus, Steven Gerrard, mendapat tepukan daripada bangku penonton. Kini, Villa menikmati perubahan nasib yang positif selepas kemenangan-kemenangan sebelum ini menentang Crystal Palace, Chelsea dan Brighton.

 

Gol-gol telah mengalir dengan lancar kerana terdapat 36 gol dijaringkan dalam perlawanan-perlawanan Villa sejauh ini dalam Liga Perdana Inggeris, jadi tidak menghairankan bahawa tujuh dari sembilan perlawanan liga Aston Villa menghasilkan lebih daripada 2.5 gol.

 

Luton Town telah menyelamatkan satu mata menentang Nottingham Forest dalam seri 2-2 di City Ground walaupun tertinggal 2-0 akibat gol striker pengembara, Chris Wood. Walau bagaimanapun, pengurus Luton, Rob Edwards, tentu akan gembira dengan ketahanan dan semangat juang anak buahnya.

 

Namun, Luton perlu menunjukkan lebih banyak semangat ini apabila mereka menaiki perjalanan ke Midlands Barat untuk berlawan dengan pasukan Aston Villa yang semakin membaik dan telah menjaringkan 15 gol dalam lima perlawanan liga terakhir mereka (berbanding 6 gol oleh Luton Town). Jadi, tampaknya hari yang sukar menanti bagi para pelawat pada Ahad ini.

The Hatters kelihatan mempunyai tugasan yang sukar di Villa Park terutamanya kerana para pelawat hanya berjaya meraih satu kemenangan sejauh ini dalam kempen Liga Perdana Inggeris musim ini yang berlaku dalam kemenangan 2-1 dalam perlawanan tandang menentang Everton. Tetapi, selepas kekalahan enam kali dalam sembilan perlawanan awal mereka juga, prospek tidak cerah bagi pasukan Rob Edwards pada petang Ahad ini.

 

Pemain utama yang perlu diawasi

Ollie Watkins adalah pemain yang sedang dalam keadaan cemerlang dan telah menjaringkan lima gol dalam enam penampilan terakhirnya untuk kelab dan negara. Dia mencuri satu gol menentang AZ Alkmaar pada hari Khamis dan pasti ingin teruskan rentetan jaringannya itu.

 

Ramalan Aston Villa v Luton Town

Aston Villa merupakan salah satu pasukan terunggul pada masa ini dalam Liga Perdana Inggeris dan pasukan Midlands Barat itu menjaringkan gol dengan penuh permainan. Jadi, Luton Town mungkin perlu bersedia menghadapi cabaran yang hebat di Villa Park pada Ahad ini, dengan gol-gol tambahan dijangka dalam perlawanan ini.

 

Share.
Leave A Reply