Pratonton Perlawanan Wolves vs Newcastle

Selepas kedua-dua pasukan ini menikmati kemenangan pada hujung minggu lalu, Wolverhampton dan Newcastle United mempunyai rekod terpanjang tanpa kalah dalam Liga Perdana (PL). Dengan bantuan dari pemain Bournemouth, Lewis Cook yang dihantar keluar, Wolves berjaya mencipta gol pada minit akhir di pantai selatan untuk memenangi tiga daripada lapan perlawanan PL (S1, K4) sebagai pasukan kuda hitam. Ia adalah satu lagi perlawanan seru daripada Wolves yang memberi ganjaran kepada penonton atas kesabaran mereka, dengan hampir kesemua 26 gol PL mereka dibuat atau diterima pada separuh kedua perlawanan!

 

Pengurus Gary O’Neil muncul sebagai taktis yang bijak dalam PL, mendapat pujian meluas selepas muncul di televisyen British untuk berkongsi rakaman latihan strategi mereka dalam kemenangan 2-1 mereka ke atas Bournemouth dan Manchester City.

 

Antara kedua kemenangan itu, mereka bermain seri 1-1 dengan Aston Villa yang berada di puncak klasemen, menunjukkan mereka mampu mencuri mata daripada mana-mana pasukan di Molineux.

 

Newcastle menyelesaikan minggu perlawanan sebelumnya dengan empat mata di luar empat teratas selepas kemenangan besar 4-0 ke atas Crystal Palace, yang memperpanjang rekod PL mereka sebagai pasukan yang diunggulkan sebelum perlawanan ini menjadi W5, S1, K1. Yang lebih penting, mereka kini kini sudah lima perlawanan PL berturut-turut tanpa tewas (W4, S1) dan mempunyai permulaan terbaik musim PL sejak 2011/12, suatu perkara yang sukar dipercayai mengingatkan mereka telah memulakan musim dengan ketinggalan di perlumbaan empat teratas.

 

Kekalahan 1-0 di Liga Juara-Juara Eropah di kandang kepada Borussia Dortmund pada minggu ini tentu tidak menjadi persediaan yang ideal untuk lawatan ke Molineux, dengan Eddie Howe memberitahu media bahawa “perkara yang paling mengecewakan pada malam itu” adalah kecederaan kepada Alexander Isak dan Jacob Murphy, yang kedua-duanya dijangka akan berada di tepi padang untuk jangka masa yang lama. Ia akan menambah beban pada skuad yang sudah kecil sebagaimana yang diungkapkan oleh Howe menjelang pertandingan ketiga daripada tujuh perlawanan dalam tempoh 22 hari.

Pemain yang perlu diberi perhatian

Hwang Hee-Chan masih menjadi pemain Wolves yang mencetak gol PL di Molineux musim ini, melakukannya dalam semua empat perlawanan di kandang mereka!

 

Ketidakhadiran Isak akan bermakna tanggungjawab yang lebih besar untuk Callum Wilson, yang mencetak gol selepas separuh masa dalam lima perlawanan PL yang berbeza musim ini (W4, K1).

Stat panas

Tujuh dari sembilan perlawanan PL H2H terkini hanya menghasilkan kurang daripada 2.5 jumlah gol, termasuk enam seri 1-1.

 

Share.
Leave A Reply