Pratonton Brighton lwn Fulham

 

Pembayaran terakhir Brighton dengan Fulham akan menjadi pertandingan menarik pada Ahad ini. Keadaan Brighton musim ini telah menjadi perhatian ramai, terutama dengan keterlibatan mereka dalam Liga Europa. Ramai yang meragui prestasi mereka dalam Liga Premier, tetapi sebenarnya adalah persembahan mereka di pentas Eropah yang terjejas.

 

Brighton belum menunjukkan prestasi gemilang di peringkat Eropah, namun mereka berjaya mengatasi Ajax yang sedang merosot dengan kemenangan 2-0 pada hari Khamis lalu.

 

 

Sementara itu, dalam Liga Premier, Brighton kini berada di tempat ketujuh dengan 16 mata hasil daripada sembilan perlawanan. Hanya pasukan lima teratas yang memenangi lebih banyak perlawanan daripada lima kemenangan Brighton musim ini. Namun, mereka mengalami sedikit goncangan menjelang jeda antarabangsa dengan kekalahan 6-1 daripada Aston Villa dan seri 2-2 dengan Liverpool, serta kekalahan daripada Manchester City.

 

Brighton tidak pernah menang dalam tiga perlawanan terakhir mereka di Liga Premier (D1 L2), jangka masa tanpa kemenangan terpanjang mereka sejak tidak menang dalam lima perlawanan pertama di bawah pengurusan Roberto De Zerbi pada Oktober 2022. Malah, Brighton hanya memenangi satu daripada 15 perlawanan liga terakhir mereka pada bulan Oktober (D8 L6), iaitu dengan kemenangan 4-1 ke atas Chelsea pada tarikh perlawanan pada tahun lalu (29 Oktober 2022).

 

Bagaimanapun, Fulham kini berada di bahagian bawah jadual dengan 11 mata hasil daripada sembilan perlawanan. Pasukan Fulham hanya memenangi satu daripada empat perlawanan pertama mereka, tetapi mereka telah sedikit menstabilkan prestasi dengan kemenangan ke atas Luton dan Sheffield United, serta seri dengan Crystal Palace, selain kekalahan kepada Chelsea dan Tottenham.

 

Pasukan Marco Silva telah berjaya mengatasi Brighton dua kali pada musim lepas dan mereka ingin menang untuk ketiga-tiga kalinya berturut-turut ke atas Brighton dalam perlawanan liga, sesuatu yang tidak pernah berlaku sejak 1986 di peringkat kedua.

 

Statistik penting untuk perlawanan Brighton vs Fulham:

– Fulham tidak terkalahkan dalam enam perlawanan terakhir mereka berhadapan dengan Brighton.

– Brighton tidak terkalahkan dalam tiga perlawanan liga terakhir mereka di kandang sendiri.

– Fulham hanya berjaya menjaringkan satu gol setiap perlawanan dalam Liga Premier musim ini.

– Brighton tidak menang dalam tiga perlawanan terakhir mereka.

Ramalan bagi perlawanan Brighton vs Fulham:

Brighton pasti merasa yakin untuk kembali menang pada Ahad ini dengan kemasukan pasukan Fulham yang tidak konsisten. Terutamanya kerana Brighton hanya mengalami satu kekalahan daripada lima perlawanan di kandang pada musim ini dan berjaya meraih tiga kemenangan sepanjang proses itu.

 

Walaupun mereka mengalami kekalahan 3-1 kepada West Ham, kemenangan berjaya mereka ke atas Luton Town 4-1, Newcastle United 3-1, Bournemouth 3-1 dan seri 2-2 dengan Liverpool menunjukkan pasukan Brighton di pantai selatan ini akan terlalu kuat bagi Fulham dalam perlawanan ini.

 

Brighton 2-0 Fulham

 

Share.
Leave A Reply