Preview Pertandingan Chelsea vs Brentford

 

Selepas permulaan musim yang teruk, Chelsea menunjukkan tanda-tanda peningkatan serius di bawah Mauricio Pochettino, seperti yang paling jelas ditunjukkan oleh prestasi mereka yang kuat menentang Arsenal yang sedang mencari gelaran. Walaupun The Blues melepaskan keunggulan dua gol dalam keputusan seri 2-2 dalam derbi London itu, yang membuat Pochettino mengaku dia “kecewa”, dia juga berbicara tentang kebanggaannya kerana pasukannya memanjangkan jangkamasa tidak terkalahkan mereka kepada empat perlawanan dalam semua pertandingan (M3, S1).

 

Satu tema yang berterusan dalam kekeringan dengan Arsenal adalah kekuatan Chelsea dalam permainan awal, kerana mereka adalah satu-satunya pasukan yang belum pernah ketinggalan dalam satu perlawanan Liga Premier (PL) pada separuh masa pertama musim ini. Walaupun ini kekuatan yang berkekalan dalam permainan Chelsea, mereka telah meningkat secara drastik dalam serangan bulan ini, kerana selepas menjaringkan hanya sekali dalam bulan September, The Blues telah menjaringkan lapan gol dalam tiga perlawanan pada bulan Oktober.

 

Pasukan lawan yang akan datang, Brentford juga berkongsi reputasi separuh masa yang baik, rekod ini terdorong oleh mereka menjadi satu-satunya pasukan dalam perlawanan ini yang belum pernah kemasukan gol sebelum separuh masa di jalan raya. Mengekalkan keputusan tidak selalu mudah bagi The Bees, tetapi mereka diberikan pengangkatan masa yang tepat pada hujung minggu yang lalu dengan memenangi perlawanan Liga Premier mereka yang kedua musim ini dengan kemenangan 3-0 menentang Burnley.

 

Kejayaan itu mengakhiri rentetan enam perlawanan tanpa kemenangan dalam liga bagi Thomas Frank (S3, K3), yang telah terjejas dengan kecederaan dan hukuman kepada pemain utama pada musim ini. Perjalanan yang agak dekat di seberang ibu negara ke Stamford Bridge sepatutnya memberikan semangat kepada pemain-pemain Brentford kerana Chelsea hanya menang sekali dalam 12 perlawanan Liga Premier di sana (S6, K5), manakala The Bees telah keluar sebagai juara dalam kedua-dua H2H disana sejak naik ke peringkat atas.

 

Pemain untuk ditonton

Derbi London nampaknya sesuai dengan penyerang Chelsea, Mykhailo Mudryk, yang telah menjaringkan kedua-dua golnya bagi The Blues menentang pasukan ibu kota (Fulham dan Arsenal).

 

 

Bryan Mbeumo dari Brentford telah menjadi pemain penting dalam kememenangan berturut-turut pasukan mereka dalam pertemuan H2H di luar, dengan menyumbang secara langsung kepada tiga gol dalam perlawanan itu (G1, B2) dan beliau juga menjaringkan gol menentang Burnley pada hujung minggu lalu.

Hot stat

Hanya dua daripada sepuluh H2H terakhir melibatkan kedua-dua pasukan mencetak gol.

 

Share.
Leave A Reply