Preview: Brentford vs Burnley

 

Brentford masih mencari ketenaran dalam liga ini dengan hanya satu kemenangan dalam lapan perlawanan Premier League (PL) pertama mereka musim ini (D4, L3). Prestasi ini tidak boleh dianggap memuaskan, dan merupakan permulaan terburuk mereka dalam sejarah PL. Keputusan yang paling menyakitkan adalah kekalahan 1-2 kepada Manchester United di minit-minit akhir sebelum jeda antarabangsa, yang dikatakan oleh Thomas Frank sebagai “kejam”.

 

Frank berharap pasukannya belajar dari kekalahan itu, tetapi kehadiran kecederaan yang melarang dan kehadiran sendirian pemain bintang Ivan Toney telah mengecilkan harapan Brentford. Mungkin ketidakpastian itu kerana Brentford sukar mempertahankan keunggulan, dengan hanya memenangi perlawanan setelah mengambil keunggulan dalam enam daripada lapan perlawanan liga musim ini (D4, L1).

 

Burnley telah memberikan empat daripada sembilan mata kepada pasukan yang baru dipromosikan sejauh ini, jumlah terendah yang dikumpul oleh tiga pasukan yang dipromosikan dalam sejarah PL selepas lapan perlawanan. Ini menunjukkan betapa besar cabaran yang menanti mereka musim ini. Namun, setelah bersaing dengan pasukan yang berada di dalam 11 teratas dalam enam daripada lapan perlawanan mereka, mereka mungkin berpendapat bahawa jumlah mata mereka tidak mencerminkan keupayaan mereka.

 

Sementara itu, dua perlawanan yang mereka mainkan dengan pasukan di kedudukan bawah 12 telah memberikan mereka semua empat mata mereka, yang seharusnya meningkatkan keyakinan mereka menjelang lawatan mereka ke Brentford. Namun, mereka perlu menutup pertahanan mereka yang bocor, dengan 20 gol dipasukkan dalam liga musim ini, walaupun hanya empat gol yang terjadi di jalan raya.

 

Pertarungan Kunci:

Selepas kejatuhan Burnley ke Brentford setelah pengguguran Burnley pada tahun 2022, Nathan Collins pernah mendapat kad kuning selepas jam ke-60 dalam dua perlawanan terakhir Brentford dalam PL. Ini menunjukkan dia mungkin akan menggunakan taktik-taktik kotor untuk menyekat Lyle Foster, dengan penyerang Burnley itu mencatatkan sumbangan gol dalam lima perlawanan PL terakhirnya (3 gol, 2 assist).

 

Streak panas:

Brentford telah berjaya menjaringkan sekurang-kurangnya satu gol dalam 17 perlawanan PL di kandang mereka secara berterusan.

 

Share.
Leave A Reply