Preview, Berita Pasukan, Tiket & Ramalan Pertarungan antara Tottenham Hotspur dan Fulham

 

Derbi London melihat kedua pasukan berwarna putih bersaing untuk meraih mata yang ditawarkan kerana mereka mencari kemenangan berturut-turut.

 

Spurs akan mencuba untuk meneruskan rentetan tidak terkalahkan mereka sejauh ini dalam Liga Perdana apabila mereka menjadi tuan rumah kepada Fulham. Walaupun Lilywhites menewaskan mereka dua kali musim lalu dan tidak kalah dalam lima perlawanan terakhir mereka, mereka mencari balas dendam selepas tersingkir dari Carabao Cup di Craven Cottage pada bulan Ogos.

 

Walaubagaimanapun, Postecoglou telah membawa rasa kegembiraan semula ke Stadium Tottenham Hotspur selepas beberapa tahun yang sukar. Mereka pertama kali bermain seri menghiburkan 2-2 dengan Brentford untuk membuka kempen liga kemudian menewaskan Manchester United dan Bournemouth masing-masing dengan skor 2-0 dalam perlawanan berikutnya.

 

Burnley adalah pasukan seterusnya yang ditewaskan oleh Spurs tetapi cara mereka menang 2-1 lawan Sheffield United akan menjadi kenangan yang indah. Ketinggalan gol semasa masa tamat bermain, Lilywhites mengimbangi kedudukan melalui gol hebat pada minit tambahan dari Richarlison dan Dejan Kulusevski.

 

Sepasang gol dari Son Heung-Min mengesahkan seri kreditable dalam derbi London Utara di Emirates, kemudian Tottenham memenangi perlawanan menarik lain dalam minit terakhir perlawanan kontroversi melawan Liverpool yang bermain dengan sembilan orang.

 

Luton tewas 1-0 kepada Spurs walaupun Yves Bissouma diusir keluar dan mereka akan bertenaga selepas rehat antarabangsa. Perlu diperhatikan, dua perlawanan terakhir mereka di kandang berakhir dengan drama lewat yang berpihak kepada mereka dan mereka yakin untuk mendapatkan mata penuh melawan Fulham.

 

Selain daripada tidak terkalahkan, pasukan Postecoglou juga telah menjaringkan gol dalam setiap perlawanan dan sebelum rehat antarabangsa terakhir, mereka berada di puncak liga dengan mendapatkan permulaan terbaik musim ini sejak 1980.

 

Kejayaan akuisisi pintar telah membuat perbezaan bagi mereka tetapi semua kredit harus diberikan kepada pengurus Australia mereka yang menerima anugerah Pengurus Bulan Pertama Liga Perdana bagi musim ini.

 

Tidak ada bola sepak Eropah bagi pasukan London Utara musim ini yang menyebabkan mereka lebih fokus kepada perkara liga kerana mereka adalah calon awal bagi tempat empat terbaik.

 

Fulham masih belum berjaya menewaskan pasukan teratas musim ini dan kemenangan di Spurs akan menjadi hasil yang sensasi bagi pasukan Marco Silva.

 

The Cottagers mengalami pasang surut sejauh ini dengan kemenangan, seri dan kekalahan dalam tiga perlawanan pertama mereka melawan Everton, Brentford dan Arsenal menatap kempen liga mereka. Sejak itu, mereka tewas 5-2 di Manchester City, menewaskan Luton Town 1-0 dan bermain seri tanpa gol dengan Crystal Palace.

 

Chelsea meninggalkan Craven Cottage dengan kemenangan 2-0 tetapi Fulham mengakhiri rehat dua minggu dengan kemenangan 3-1 menentang Sheffield United. Pasukan West London ini berharap untuk kemenangan tandang pertama mereka dalam kempen ini tetapi kemungkinan besar akan menerima seri lagi seperti dua kali sebelum ini.

 

Fulham berada di tempat ke-12 selepas tiga kemenangan, tiga kekalahan dan dua seri dalam divisian teratas dan mereka perlu bergantung kepada pertahanan yang kuat untuk mengganggu permainan elegan Spurs. Mereka telah mencatatkan dua seri dan dua kekalahan menentang pasukan London musim ini dan kemenangan pertama menentang Spurs akan menyeronokkan.

 

 

Dengan perhatian, pasukan West London ini telah menewaskan Tottenham menerusi tendangan penalti di Carabao Cup musim ini walaupun mereka hanya memiliki 40% penguasaan bola tetapi menyamai jumalah sepakan ke gawang yang sama.

 

Nampaknya pendekatan kestabilan Marco Silva mampu menghadapi pendekatan serangan dinamik Tottenham tetapi The Cottagers mempunyai pertahanan yang terburuk keenam bagi gol yang diterima dalam liga. Ini menunjukkan bahawa perlawanan ini berpotensi menjadi permainan yang terbuka yang memberi kelebihan kepada Spurs yang telah menjaringkan 18 gol dalam lapan perlawanan pertama mereka.

 

Susunan pemain

 

Spurs mempunyai pemain-pemain seperti James Maddison dan Son yang memimpin serangan dan tanggungjawab ada pada mereka untuk menembusi barisan pertahanan Fulham. Mereka pastinya yakin untuk mencetak gol yang diperlukan untuk memenangi permainan ini.

 

Dengan beberapa pemain mereka yang mengharungi perjalanan jauh untuk mewakili pasukan kebangsaan mereka, Postecoglou mempunyai tugasan yang sukar untuk membentuk pasukan terkuat mereka untuk menentang Fulham.

 

Tottenham: Vicario; Porro, Romero, Van de Ven, Udogie; Pierre-Emile Hojbjerg, Sarr; Kulusevski, Maddison, Richarlison; Son

 

Raul Jimenez masih belum mencetak gol dalam Liga Perdana untuk Fulham tetapi setelah menjadi ganas dengan empat gol, dua assist dan lima kemenangan daripada sembilan pertemuan terdahulu dengan Spurs, dia akan menantikan permainan ini.

 

Carlos Vinicius adalah pengganti yang berkebolehan dan juga mungkin mengharapkan persembahan yang cemerlang menentang pasukan lamanya.

 

Fulham: Leno; Castagne, Diop, Ream, Robinson; Reed, Palhinha, Pereira; Wilson, Jimenez, Willian

 

Ramalan

 

Spurs sepatutnya mempunyai cukup kekuatan untuk mengecapi tiga mata dari perlawanan ini tetapi Fulham akan cuba menjadikannya seberat mungkin.

 

Walaupun The Cottagers memiliki penjaga gol yang hebat dalam Bernd Leno, banyak perkara mungkin tidak menguntungkan mereka. Melainkan, tentu saja, ada drama VAR yang mengubah haluan permainan.

 

Tottenham 3-1 Fulham

 

Share.
Leave A Reply