Pratonton Perlawanan Bournemouth vs Wolves

 

Jurulatih Bournemouth, Andoni Iraola, tidak mengejek selepas pasukan beliau kalah 3-0 di Liga Perdana (PL) kepada Everton sebelum rehat antarabangsa, menyatakan bahawa pasukannya “harus mencari jalan untuk bangkit dari keadaan ini” berkaitan dengan permulaan yang lembap mereka dalam kempen ini. Kekalahan tiga kali berturut-turut itu menjadikan mereka terperangkap di tiga terbawah dan hanya dua pasukan yang belum menang dalam PL musim ini (S3, K5).

 

Ini jauh dari apa yang dijangka oleh kelab ketika membawa Iraola untuk menggantikan Gary O’Neil, yang menjadikan mereka bertahan di liga utama musim lalu dan kini kembali sebagai jurulatih Wolverhampton Wanderers. Itu adalah O’Neil yang menukar arah apabila Cherries memenangi perlawanan di rumah, selepas itu mereka tidak menang dalam enam perlawanan berikutnya (S2, K4), hanya berjaya menjaringkan dua gol dalam jujukan yang malang itu.

 

O’Neil mungkin menikmati rehat antarabangsa lebih daripada majikan terdahulunya setelah membimbing Wolves ke seri 1-1 dengan Aston Villa untuk tidak terkalahkan dalam tiga perlawanan PL berturut-turut (M1, S2) bagi kali pertama sejak April. Ramai yang meramalkan mereka akan berjuang dalam kempen ini, tetapi mereka mampu bertahan di tempat tangga pertengahan yang lebih rendah (M2, S2, K4) dengan O’Neil menegaskan bahawa masih banyak “ruang untuk peningkatan”.

 

Sementara dia mencuba melawan bekas kelabnya, sejarah baru menunjukkan bahawa ini mungkin merupakan perlawanan yang sukar buat Wolves yang hanya menang satu daripada 12 perlawanan liga terakhir mereka ketika bermain di luar kandang (M3, K8). Mereka bermain seri 0-0 di sini musim lalu, yang setidaknya menyumbang kepada catatan hanya satu kekalahan daripada enam pertemuan H2H terakhir mereka di kandang lawan (S4, K1).

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Dominic Solanke telah menjaringkan 60% (tiga) daripada gol-gol Bournemouth dalam PL musim ini, setiap kali menjadi gol pertama pasukannya dalam perlawanan itu.

 

Penentang Hwang Hee-Chan telah mencipta gol sebanyak kali dalam tiga perlawanan terakhir Wolves, dua kali antara minit ke-50 dan ke-70.

 

Satu fakta menarik

Wolves hanya menang dua perlawanan di luar kandang pada PL sebagai pasukan dalam kedudukan tidak diunggulkan sejak permulaan musim lalu (S3, K14).

 

Share.
Leave A Reply