Pratonton Manchester United vs Galatasaray

 

Hype yang melanda perlawanan Manchester United vs Galatasaray pada hari pertandingan ke-2 musim 2023/24 Liga Juara-Juara UEFA adalah sangat nyata dan hebat.

 

Kelab Turki dikenali amat bersemangat, tidak kira tahap mereka dalam sistem liga bola sepak negara tersebut. Bermain melawan mana-mana pasukan ini di stadium mereka sendiri adalah meminta intimidasi terburuk sebagai satu pasukan. Hanya pasukan dengan kekuatan mental yang mencukupi berjaya bertahan di stadium Turki.

 

Untunglah bagi Manchester United, mereka akan memulakan pertandingan menentang Galatasaray, salah satu pasukan utama bola sepak Turki, di kandang mereka, Old Trafford. Peminat kelab Inggeris mungkin terkejut mendapati bahawa kumpulan kecil yang datang dari Turki (berbanding peminat kandang yang akan menjadi majoriti di stadium dengan kapasiti 74,310 orang) juga akan sama bisingnya.

 

Lebih akan sentiasa menyebelahi kurang, namun ini bermakna bahawa Manchester United akan memenangi pertempuran peminat.

 

Pertempuran moral dan motivasi? Ia adalah kes 50/50 kerana bunyi yang dicipta oleh “ke-12 pemain” dari Galatasaray akan dirasakan. Inilah masanya Erik ten Hag perlu mengambil tindakan, terdapat bahaya kumpulan kecil ini membawa tekanan.

 

Di medan permainan yang sama rata, kedua-dua pasukan hampir sama dalam kualiti. Galatasaray telah menambah Wilfried Zaha, Hakim Ziyech dan pencetak gol teratas Mauro Icardi. United juga boleh membanggakan beberapa pemain hebat.

 

Masalah Erik ten Hag, selain daripada memenangi pertempuran peminat yang membantu dari segi moral dan motivasi pasukan, akan mengatur sistem yang Okan Buruk tidak dapat atasi.

 

Ini adalah pertandingan yang boleh ditentukan oleh kehebatan individu akhirnya tetapi kedua-dua pengurus itu akan mendapati ketenangan dengan memastikan pasukan mereka bersedia dalam sistem yang akan memberi mereka tiga mata.

 

 

Sejarah kedua-dua pasukan juga boleh memainkan peranan. Setan Merah telah memenangi dua dan seri satu perlawanan yang kedua-duanya dimainkan di Old Trafford. Walau bagaimanapun, perlawanan mereka yang paling baru pada 2012 berakhir dengan kekalahan 1-0 bagi United.

 

Sebaik sahaja kami bersedia untuk sambungan perlawanan menarik lain, teruskan membaca untuk maklumat tiket perlawanan, berita pasukan dan ramalan untuk perlawanan ini.

 

Susunan Pasukan

 

Sofyan Amrabat sembuh daripada kecederaan dan bermain beberapa minit dalam perlawanan Liga Perdana pasukan Manchester United untuk hari ke-6 pertandingan. Perpindahan baru ini dilihat sebagai rakan tengah Casemiro dalam usaha mencipta kecekapan “McFred” yang Scott McTominay dan Fred pernah miliki sebelum pemain antarabangsa Brazil itu berpindah ke Turki. Dia kemungkinan akan masuk sebagai pemain utama. Pellistri akan kekal di dalam susunan pasukan sebagai pengganti kepada Sancho yang dipinggirkan dan Anthony yang tidak ada.

 

Manchester United: Onana; Dalot, Varane, Martinez, Reguilon; Casemiro, Amrabat, Fernandes; Pellistri, Højlund, Rashford

Galatasaray juga akan memulakan perlawanan dengan penuh semangat menentang Setan Merah. Okan Buruk akan mengandalkan kelicikan Wilfried Zaha dan Hakim Ziyech untuk membantu Dries Mertens sebagai supaya mereka dapat memberi perkhidmatan kepada pencetak gol teratas mereka, Icardi. Kedua-dua pemain ini mempunyai pengalaman bermain melawan Manchester United dan Buruk akan mengharapkan pengalaman itu membantu di Old Trafford dari permulaan perlawanan.

 

Galatasaray: Muslera; Boey, Nelsson, Bardakçi, Angeliño; Oliveira, Torrería; Ziyech, Mertens, Zaha; Icardi.

 

Ramalan

Manchester United vs Galatasaray pada hari pertandingan ke-2 musim 2023/24 Liga Juara-Juara UEFA akan menjadi perlawanan ketujuh antara kedua-dua pasukan. Bertentangan dengan tahap keyakinan peminat Manchester United, perkara ini hampir sama rata antara kedua-dua pasukan. Dari enam perlawanan sebelumnya, United memenangi dua dan kalah satu. Tiga lagi perlawanan adalah seri. Seperti yang dinyatakan dalam bahagian perlawanan sebelum ini, kemenangan United telah berlaku di Old Trafford, tempat perlawanan ini diadakan. Walau bagaimanapun, pasukan mereka mempunyai beberapa pemain yang memahami atmosfera Theatre of Dreams dan ini akan menjadi kelebihan bagi Buruk. Ini akhirnya akan berakhir dengan kemenangan Manchester United tetapi ia tidak akan mudah bagi ten Hag dan pasukannya.

 

Manchester United 2 – 0 Galatasaray.

 

 

 

Share.
Leave A Reply