Pratonton Pertembungan Newcastle vs Burnley

 

Menjadi pasukan pertama dalam sejarah Liga Perdana Inggeris (PL) yang mempunyai lapan penjaring gol yang berbeza (tidak termasuk gol sendiri) dalam satu perlawanan apabila mereka menumpaskan Sheffield United 8-0 pada hujung minggu lalu, keyakinan di Newcastle mungkin tidak pernah begitu tinggi. Lawan baharu yang baru dipromosi menanti di hadapan mereka, iaitu Burnley, ketika Newcastle mencuba untuk meneruskan kejayaan terbesar mereka di PL apabila pengurus Eddie Howe mempunyai hubungan dengan kelab itu ketika menguruskannya lebih dari satu dekad yang lalu.

 

Pastinya tidak akan ada rasa pengasahan perasaan dari Howe terhadap majikan terdahulunya di sini, dengan pasukan Newcastle-nya berjaya mengalahkan pasukan terdahulu beliau di Burnley dua musim yang lalu, termasuk kemenangan yang menghaluskan jalan untuk pengasingan Clarets! Anda pasti menjangkakan pasukan Magpies untuk melonjakkan prestasi mereka di sini juga tak pernah kalah dalam perlawanan PL di rumah menentang Burnley (W3, D3) dan mencari kemenangan kembali di rumah dalam PL kali kedua sejak April.

 

Permulaan musim tanpa kemenangan Burnley di PL (D1, L4) berterusan dengan kekalahan 1-0 di rumah menentang Manchester United dalam perlawanan yang agak tidak biasa pada malam Sabtu. Meski begitu, pasukan Vincent Kompany bermain dengan baik, tetapi mereka tidak dapat mengubah kelebihan statistik mereka menjadi mata, namun bos mereka memberi jaminan bahawa “hasil akan datang” jika tahap persembahan mereka dipertahankan.

 

Mengumpul keputusan awal dalam musim terbukti mencabar bagi Burnley, tetapi dengan perlawanan ini menandakan tamatnya jadwal mereka yang terdiri daripada enam perlawanan liga membabitkan pasukan yang berada dalam lapan teratas PL musim lalu, perlawanan-perlawanan yang lebih ‘boleh dimenangi’ di hadapan mereka. Walaupun demikian, bukan bermakna mereka tidak akan datang untuk menang di sini, tetapi mereka perlu kemas kini persembahan mereka di bahagian pertahanan, kerana Burnley masih belum berjaya mengekalkan lembaran bersih di PL musim ini.

 

Pemain-pemain Utama yang Perlu Dipantau

Dahulunya berada di Burnley, Kieran Trippier, bek kanan Newcastle, menjadi pemain kedua dalam sejarah PL yang berjaya membantu tiga gol dengan sundulan dalam satu perlawanan menentang Sheffield United.

 

Beliau mungkin menghadapi cabaran untuk menahan bintang baharu Burnley, Luca Koleosho, yang telah mencuri tumpuan sebagai penyerang kiri dan telah menyebabkan bek kanan lawan memperoleh kad kuning dalam dua perlawanan PL terakhir Clarets.

 

Streak Pemanasan: Burnley hanya kehilangan sekali gol dalam lima perlawanan luar PL terakhir mereka.

 

Share.
Leave A Reply