Pratonton Burnley vs Manchester United, berita pasukan, tiket & ramalan

Burnley menjadi hos kepada Manchester United dengan kedua-dua pasukan mencari kemenangan dalam perlawanan keenam musim Perdana Liga.

 

Burnley yang baru dinaiktarafkan sedang menyesuaikan diri dengan kehidupan semula di Perdana Liga dan masuk ke dalam jeda antarabangsa September 2023 sebagai pasukan terburuk secara statistik dalam divisyen ini. Selepas memenangi promosi automatik dengan memenangi Kejohanan EFL musim lalu dengan cara rekod, Vincent Kompany telah mengawasi pemain-pemain baru sebanyak 15 orang pada musim panas ini semasa mereka cuba untuk kembali ke zaman kegemilangan mereka sebagai pasukan teratas yang telah ditubuhkan.

 

Pasukan Clarets sejauh ini telah menghadapi permulaan yang sukar dalam Perdana Liga apabila mereka menerima kekalahan yang teruk apabila mereka menjadi hos kepada Manchester City pada hari pembukaan dan tewas 3-0. Burnley mempunyai jendela dua minggu untuk bersedia untuk perlawanan seterusnya selepas perlawanan Gameweek 2 mereka ditangguhkan, bagaimanapun, mereka sekali lagi gagal dengan kekalahan 3-1 kepada Aston Villa yang diketuai oleh Unai Emery.

 

Walaupun terdapat sedikit kegembiraan dalam kemenangan last-minute mereka di Nottingham Forest dalam Piala EFL, pasukan Vincent Kompany tidak dapat membina ke atas keputusan tersebut dan kalah 5-2 oleh Tottenham Hotspur – atas jasa tiga gol Son Heung-Min – hanya sebelum jeda antarabangsa.

 

Selepas hanya kalah sekali di rumah sepanjang musim lalu, Burnley mempunyai permulaan yang paling teruk dengan kalah dalam tiga perlawanan pertama mereka yang semuanya di Turf Moor. Ini menyebabkan mereka menduduki tangga terbawah di belakang Luton Town berdasarkan perbezaan gol.

 

Oleh itu, kebimbangan tentang pertarungan ke bawah sudah pasti hidup dan mereka harus mula mengumpulkan mata yang akan mengangkat mereka daripada teras bawah.

 

Manchester United mempunyai permulaan yang bercampur dalam kempen mereka sendiri apabila mereka menghadapi tempoh yang tumultus di atas dan di luar padang.

 

Gol Raphael Varane membuat perbezaan pada malam mereka beruntung untuk menang lawan Wolves tetapi mereka gagal melepasi ujian pertama musim ini lawan calon empat teratas seperti Tottenham Hotspur dengan kalah 2-0 di London. United membuktikan bahawa mereka hanya bertindak balas kepada kesusahan apabila mereka bangkit daripada ketakutan dua gol awal untuk mengalahkan Nottingham Forest dengan keputusan 3-2, tetapi semua kerja baik itu dirosakkan dengan kekalahan 3-1 yang sengit kepada Arsenal selepas mereka mendahului secara tidak adil dan melihat mata lenyap dalam lima minit terakhir daripada 11 minit yang ditambahkan kepada masa penuh.

 

Pada perlawanan terakhir, mereka mengalami kekecewaan lagi dengan kalah 3-1 kepada Brighton yang menyaksikan lari tak terkalahkan 31 perlawanan mereka di Old Trafford terhenti.

Ketidaktentuan pasukan Erik ten Hag adalah jelas dalam rekod mereka dengan dua kemenangan dan dua kekalahan dari empat perlawanan pembukaan. Kedua-dua kekalahan berlaku di luar dengan pasukan teratas dan ada yang perlu diberikan apabila pasukan lemah lawan pasukan lemah di rumah.

 

Oleh itu, Red Devils akan berharap kualiti lawan yang kurang unggul akan memberi manfaat kepada mereka apabila mereka mengalahkan Burnley dalam perjalanan mereka untuk memenangi Piala EFL musim lalu untuk menjadikan empat kemenangan daripada lima perjumpaan terakhir mereka dalam semua pertandingan, walaupun lawatan terakhir mereka ke Turf Moor berakhir dengan seri 1-1 yang frustrasi.

 

Berita pasukan

Burnley mungkin masih kekurangan Hjalmar Ekdal, Michael Obafemi, Darko Churlinov dan Mike Tresor untuk perlawanan ini dengan ketiga-tiga pemain itu belum lagi membuat penampilan pertama mereka untuk kelab.

 

Kini adalah amat penting bahawa Kompany mempunyai pasukan yang cergas dan sihat kerana pasukan muda ini berdepan dengan pertempuran untuk kelangsungan hidup.

 

Man United mempunyai pemain seperti Luke Shaw, Kobbie Mainoo, Tyrell Malacia, Antony, Amad Diallo dan Tom Heaton yang semuanya dikecualikan kerana cedera atau hukuman. Namun, mereka akan berharap untuk menyambut Varane, Sofyan Amrabat, Lisandro Martinez dan Mason Mount menjelang perlawanan ini.

 

Susunan pasukan

Pengurus Burnley akan mencari prestasi yang lebih baik daripada pasukannya dan kesinambungan pasukan pilihan boleh membantu membina tahap yang diperlukan untuk mendapatkan hasil.

 

Penyerang Africa Selatan, Lyle Foster, adalah pencetak gol terbanyak mereka dengan dua gol sejauh ini dan dia memberi pasukan kemampuan untuk mencipta corak yang membolehkan mereka beraksi.

 

Memang, kembalinya Anass Zaroury dari hukuman juga memberi harapan yang baik untuk peruntukan serangan mereka dalam minggu-minggu mendatang.

 

Burnley: Trafford; Al-Dakhil, O’Shea, Beyer, Roberts; Berge, Cullen; Koleosho, Gudmundsson, Foster; Amdouni

 

Walaupun kurangnya pilihan penyerangan untuk Ten Hag, Marcus Rashford masih menjadi penyerang utama mereka dan dia akan cuba bergabung dengan penyerang baru Rasmus Hojlund dalam minggu-minggu mendatang.

 

Rashford adalah ancaman khusus kepada tuan rumah kerana dia membuka akaun peribadi dengan gol cemerlang di Arsenal dan mencetak gol lawan Burnley dalam Piala EFL musim lalu. Pemain berusia 25 tahun itu juga membantu dalam kedua-dua perlawanan kali terakhir Clarets berada di Perdana Liga.

 

Man United: Onana; Wan-Bissaka, Lindelof, Martinez, Dalot; Casemiro, Eriksen; Garnacho, Fernandes, Rashford; Martial

 

Ramalan

Burnley purata lebih daripada empat gol per perlawanan dalam Perdana Liga dan baru mencipta tiga gol pada masa penulisan. Mereka sejauh ini telah berani dalam penyerangan tetapi sangat naif dalam pertahanan apabila mereka menghadapi kualiti lawan yang mereka jumpai setiap minggu.

 

Man Utd boleh menunjukkan prestasi yang baik atau buruk tetapi selepas berjumpa Brighton dan Bayern Munich, mereka akan mengunjungi Turf Moor dengan niat untuk meraih kemenangan pertama mereka di luar kandang dalam liga. Bakat cemerlang dalam pasukan Ten Hag bersama-sama dengan kesukaran Burnley di rumah sepatutnya menjadikan mereka menerima mata maksimum dengan mengorbankan seorang legenda Man City.

 

Burnley 1-3 Manchester United

 

 

Share.
Leave A Reply