Crystal Palace vs Fulham: Pertarungan awal untuk tempat Eropah berterusan

Prediksi

Crystal Palace 2 – 1 Fulham

 

Bagi ramai peminat Liga Perdana Inggeris, liga bola sepak paling popular di dunia, ini akan menjadi Derby London yang lain untuk ditandakan dalam jadual. Bagi peminat kedua-dua kelab, keputusan yang positif bermaksud sukan bola sepak Eropah mungkin pada musim hadapan.

Nota Penting

● Eberechi Eze daripada Crystal Palace merupakan ancaman serangan terbesar dalam Liga Perdana Inggeris musim ini. Beliau telah menyempurnakan dribble paling banyak dalam liga (20) dan menduduki tempat kedua selepas Erling Haaland dalam percubaan tembakan (29). Marco Silva akan mempunyai tugas yang mencabar untuk mencari cara untuk menghalang ancaman serangannya.

 

● Fulham hanya mempunyai satu kemenangan dalam 20 Derby London luar Liga Perdana Inggeris (lima seri, 14 kekalahan). Roy Hodgson berhasrat untuk menjadikannya 15 kekalahan di Selhurst Park sebagaimana Marco Silva akan berusaha untuk memutuskan rentetan tersebut.

 

● Hanya Manchester City, Arsenal dan Tottenham Hotspur yang berjaya mengambil tiga mata dari Selhurst Park pada tahun 2023. Semua perlawanan kandang lain Crystal Palace merupakan seri dan kemenangan.

Rekod Bentuk: Crystal Palace

Dua kemenangan, dua kekalahan dan satu seri merupakan rekod Liga Perdana Crystal Palace sejauh ini. Walaubagaimanapun, mereka mempunyai rekod pertahanan yang lebih baik daripada pasukan lawan mereka, yang, adilnya, menghadapi Arsenal, Brentford dan Manchester City musim ini. Mereka juga menempatkan diri mereka tinggi di kalangan pasukan yang mencipta peluang tembakan gol walaupun mereka perlu memperbaiki penyelesaian gol mereka.

Rekod Bentuk: Fulham

Pertahanan Fulham telah terdedah terutamanya oleh pasukan lawan mereka musim ini tetapi seperti yang disebutkan sebelum ini, mereka boleh diampunkan disebabkan oleh kualiti pasukan lawan tersebut. Walaubagaimanapun, mereka merupakan pasukan kedua terendah dalam mencetak gol dalam liga musim ini. Ini adalah satu isu yang perlu diatasi oleh Marco Silva seiring dengan berjalannya musim.

Fakta Crystal Palace vs Fulham

● Crystal Palace tidak berjaya menang dalam tiga percubaan menentang Fulham dalam Liga Perdana Inggeris (dua seri dan satu kekalahan). Perlawanan ini merupakan peluang besar bagi Roy Hodgson untuk memulakan rentetan kemenangan baru seperti yang dimiliki oleh pasukan Eagles antara 2018 dan 2020 (tiga kemenangan).

 

● Fulham hanya mempunyai satu kemenangan dalam enam perlawanan menentang Crystal Palace, satu lagi isu yang ingin diatasi oleh Silva pada perlawanan ke-6.

Pemain yang perlu diperhatikan

Eberchi Eze

Seperti yang dinyatakan sebelum ini, gelandang England ini merupakan salah satu pemain yang paling kreatif dalam liga pada masa ini. Beliau memberikan sumbangan yang besar dalam serangan untuk pasukan dan akan menjadi titik tumpuan dalam segala usaha yang Crystal Palace akan lakukan terhadap Fulham.

 

Alex Iwobi

Gelandang Nigeria ini masih sedang menyesuaikan diri dengan kehidupan di Fulham tetapi penampilannya pada separuh masa kedua dalam perlawanan mereka dengan Luton Town membuktikan dia boleh merubah permainan. Dia berpeluang untuk membuat penampilan pertamanya musim ini dan pasukan Roy Hodgson perlu berjaga-jaga terhadapnya.

Ramalan Crystal Palace vs Fulham

Pertembungan gaya bola sepak Inggeris yang tipikal sedang dijalani bersama dengan Hodgson menetapkan pasukannya untuk menyerang dengan laju ke gol lawan. Crystal Palace juga akan mempunyai Matheus Franca yang boleh dipilih untuk memberikan suntikan tenaga besar di tengah padang. Perlawanan akhirnya menjadi perlawanan kekuatan dan pasukan tuan rumah akan mampu bertahan untuk keluar sebagai pemenang.

 

Share.
Leave A Reply