Brighton vs Bournemouth: Penebusan bagi Seagulls selepas malapetaka Eropah

Ramalanq

Brighton 2 – 0 Bournemouth

 

Brighton sedang menuju keempat teratas musim ini di bawah Roberto De Zerbi dan Bournemouth menunjukkan tanda-tanda sebagai pasukan pertengahan carta yang biasanya merosakkan peluang perebut gelaran. Perlawanan ini boleh menjadi lebih menarik daripada yang dijangkakan.

Perhatian Utama

● Brighton tidak pernah gagal mencetak kurang daripada 2.5 gol dalam Liga Perdana (dan semua pertandingan) musim ini dan menggunakan gol-gol tersebut untuk mengumpulkan 13 mata daripada 15 yang ditawarkan dalam liga.

 

● Bournemouth hanya mencetak empat gol dari lima perlawanan pembukaan musim ini, yang meletakkan mereka di tempat ke-18 bagi pasukan yang paling banyak mencetak gol musim ini di England.

Panduan Bentuk: Brighton

Brighton mempunyai empat kemenangan dan satu kekalahan dalam Liga Perdana tanpa seri. Mereka juga adalah pasukan yang paling banyak mencetak gol dalam liga musim ini. Ini menunjukkan bahawa permainan serangan De Zerbi adalah cukup kuat untuk menembusi pertahanan. Mereka perlu mengukuhkan pertahanan mereka kerana ketidakpastian Bournemouth.

Panduan Bentuk: Bournemouth

Bournemouth tidak mempunyai kemenangan tetapi mempunyai tiga seri hebat dalam Liga Perdana. Ini adalah perjalanan rollercoaster bagi mereka musim ini tetapi mereka jelas sedang meningkat, yang boleh menyebabkan masalah bagi Brighton yang datang ke perlawanan ini selepas kekalahan dalam perlawanan pertama mereka di Eropah.

Fakta Brentford vs Bournemouth

● Brighton telah memenangi empat daripada enam perlawanan terakhir mereka bertentangan dengan Bournemouth dengan lebih daripada 2.5 gol dalam kemenangan-kemenangan tersebut. Bournemouth tidak berada dalam keadaan terbaik dalam menjaring gol.

 

● Bournemouth mempunyai lebih banyak kemenangan berbanding Brighton dalam sejarah. Keunggulan dan kemenangan Brighton bertentangan dengan Cherries bermula baru-baru ini sebelum keberlekatan mereka menyebabkan mereka kehilangan lebih baru-baru ini.

Pemain-pemain yang perlu diberi perhatian

Pervis Estupiñan

Setelah berehat daripada aksi Liga Perdana untuk menyokong Brighton dalam UEFA Europa League, beliau akan mencari untuk meneruskan performa cemerlangnya dalam Liga Perdana bertentangan dengan Everton.

Pemain belakang ini telah mencetak satu gol dan memberikan dua assist musim ini dan Brighton adalah pasukan yang boleh melonjak padanya.

Dominic Solanke

Dominic Solanke merupakan seorang penyerang yang tidak mudah dilupakan tetapi itulah kelebihannya. Apabila pasukan lawan paling tidak menjangkakan, beliau cenderung mencipta sesuatu daripada tiada untuk mencipta peluang menjaring gol, mencetak gol atau memberikan assist untuk pasukannya. Beliau mempunyai dua gol dan satu assist dalam lima perlawanan bagi Bournemouth dan akan menjadi ancaman yang betul-betul berbahaya bertentangan dengan Brighton.

Ramalan Brighton vs Bournemouth

Brighton tidak mempunyai perlawanan terbaik dalam perlawanan pertama mereka di Eropah pada minggu ini. Oleh itu, mereka akan berharap untuk menghapuskan ingatan itu dengan kemenangan di kandang bertentangan dengan Bournemouth. Cherries akan bermain kemas dalam pertahanan dan akan bekerja untuk melakukan serangan balas berkat pemain-pemain seperti Antoine Semenyo. Namun, Brighton akan memenangi pertandingan ini kerana beberapa sebab termasuk keunggulan taktikal.

 

Share.
Leave A Reply