Brentford vs Everton: Lawan sengit untuk tiga mata

Ramalan

Brentford 3 – 0 Everton

 

Brentford hanya memenangi satu perlawanan musim ini dan Everton, tidak memenangi sebarang perlawanan. Kedua-dua pasukan akan memasuki perlawanan pada perlawanan ke-6 ini dengan keinginan yang sangat tinggi untuk memperoleh tiga mata. Everton lebih memerlukannya berbanding Brentford, kerana mereka mungkin tidak beruntung untuk bertahan pada Mei 2024.

Catatan Utama

● Everton mengalami permulaan musim mereka yang terburuk bersama-sama dalam sejarah Perdana Liga. Mereka mempunyai satu seri dan empat kekalahan daripada lima perlawanan, sama seperti pada musim 1994/95 di mana mereka juga tidak memenangi sebarang perlawanan dalam 12 perlawanan berturut-turut. Pada musim itu, mereka berjaya untuk tidak terdegradasi.

 

● Everton berada dalam fasa penting dalam kehidupan kelab mereka dengan syarikat 777 Partners yang akan mengambil alih kelab ini. Ini turut menjejaskan perjalanan kelab termasuk pada lapangan permainan apabila pengurus, Sean Dyche, terbahagi antara tugas di dalam dan di luar padang.

 

● Sean Dyche hanya mengumpul satu mata dalam lima perlawanan dalam empat daripada lima musim terakhir Liga Perdana nya dan beliau masih berjaya untuk berada dalam liga.

Panduan Bentuk: Brentford

Brentford telah unggul tiga kali dalam perlawanan Perdana Liga musim ini dan akhirnya berakhir dengan seri. Satu perkara yang kekal, bagaimanapun, adalah fakta bahawa mereka tahu cara untuk menjaringkan gol. Mereka akan menjaringkan gol ke atas Everton berkat bentuk baik mereka dalam penjaringan gol.

Panduan Bentuk: Everton

Everton telah memula musim ini dengan buruk seperti Luton Town dan Burnley. Namun, seperti yang telah dinyatakan sebelum ini, pengurus mereka adalah pakar dalam bertahan. Walaubagaimanapun, pertahanan mereka akan menjadi satu masalah berbanding dengan Brentford yang tidak ragu-ragu untuk menjaringkan gol musim ini.

Fakta Brentford vs Everton

● Brentford mempunyai rekod tidak terkalahkan dalam empat perlawanan di kandang mereka menentang Everton dalam semua pertandingan (dua kemenangan dan dua seri). Ini memberikan kelebihan besar kepada mereka menentang Everton.

Pemain-pemain yang perlu diawasi

Bryan Mbeumo

Penyerang antarabangsa Cameroon ini telah meningkat dengan ketara dalam ketiadaan Ivan Toney bagi Brentford. Beliau kini pemain tersenarai yang paling berharga bagi kelab musim ini dan orang yang memimpin serangan mereka. Beliau juga pencetak gol terbanyak bagi pasukan dan orang yang paling mungkin mengambil tembakan dalam setiap perlawanan. Beliau adalah orang yang perlu diawasi ketika Brentford menjadi tuan rumah kepada Everton.

James Tarkowski

Bek Everton ini adalah pemain paling penting di kelab itu sejauh ini. Sebenarnya, sejak Sean Dyche mengambil alih pasukan musim lalu, beliau telah menunjukkan peningkatan yang paling ketara. Beliau telah menghalang paling banyak tembakan tepat sasaran dalam liga (41), termasuk tiga tembakan tertinggi dalam perlawanan musim ini menentang Arsenal pada perlawanan kedua mereka pada perlawanan ke-5. Mbeumo akan menghadapi tembok dalam Tarkowski ketika Brentford menjadi tuan rumah kepada Everton.

Ramalan Brentford vs Everton

Thomas Frank telah melatih bola sepak yang hebat musim ini tetapi pertahanannya telah mengecewakannya. Sekarang, beliau mungkin perlu bermain tanpa Rico Henry untuk sisa musim ini yang akan lebih melemahkan pertahanannya. Walau bagaimanapun, Everton Sean Dyche masih mempunyai beberapa masalah yang perlu diperbaiki yang mungkin memberikan peluang kepada Brentford untuk mendapatkan tiga mata yang sangat diperlukan. Kelab London ini akan mendapatkan kemenangan daripada perlawanan ini.

 

Share.
Leave A Reply