Preview Perlawanan AC Milan vs Newcastle United, Berita Pasukan, Tiket & Ramalan

 

Mula musim ini mempunyai perbezaan yang ketara untuk kedua-dua pasukan di mataarena domestik. AC Milan memulakan musim ini dengan gaya yang panas, manakala Newcastle memerlukan waktu rehat sepanjang bulan September untuk merancang dan mengatur diri bagi musim yang mendatang.

 

AC Milan, selepas jendela perpindahan musim panas yang aktif, memulakan musim ini dengan gaya yang cemerlang dan tahap persembahan yang baik untuk bertanding dalam merebut gelaran liga. Pada tarikh menulis ini, Rossoneri telah memenangi kesemua tiga perlawanan liga yang telah dijalani.

 

AC Milan memulakan musim dengan kemenangan selesa 2-0 ke atas Bologna. Penyerang veteran Olivier Giroud menyumbang pada kedua-dua gol itu. Beliau mencipta gol pertama dan sepuluh minit kemudian beliau menyiapkan Christian Pulisic untuk menggandakan keunggulan pasukannya dalam 30 minit pertama perlawanan. Dan dalam perlawanan pertama di kandang musim ini, Giroud sekali lagi mencipta kejayaan, mencetak dua gol, manakala Theo Hernandez dan Christian Pulisic menyumbang gol-gol lain dalam kemenangan selesa 4-1 ke atas Torino.

 

Kemenangan yang memberi impak datang buat Stefan Pioli dan Milan sebelum jeda antarabangsa apabila mereka mengalahkan AS Roma 2-1 di Stadio Olimpico. Giroud mencipta gol untuk perlawanan berturut-turut apabila Milan mampu mengawal perlawanan tersebut dengan kemenangan penting.

 

 

Di pihak lain, Newcastle tidak mempunyai permulaan musim yang baik. Pasukan Magpies membuka musim dengan kelebihan dengan jaringan 5-1 ke atas Aston Villa. Sejak itu, mereka berdepan kesukaran dalam mencapai mata, dengan kekalahan kepada Manchester City, Liverpool dan Brighton.

 

Ini akan menjadi perlawanan pertama antara kedua-dua pasukan dan dijangka menjadi perlawanan menarik untuk ditonton. Namun, AC Milan hanya memenangi satu daripada 11 perlawanan terakhir mereka melawan pasukan England (dua seri dan lapan kekalahan).

 

Rossoneri menang dalam perlawanan mereka di kandang musim ini, manakala Newcastle kalah dalam semua perlawanan tandang pada musim ini. Milan juga memenangi dua perlawanan terakhir mereka dalam peringkat kumpulan Liga Juara-Juara UEFA menentang Dinamo Zagreb dan RB Salzburg.

 

Newcastle bermain dengan kelompok bola sepak yang besar musim lepas dan ianya berjaya membawa mereka ke tahap ini, tetapi ia tidak berkesan untuk mereka dalam beberapa perlawanan terakhir. Eddie Howe, selepas jeda antarabangsa, pasti ingin melihat pasukannya memberi impak dan melakukan perkara-perkara besar di San Siro pada hari Selasa malam.

 

Berita Pasukan

Susunan Pasukan

AC Milan telah menunjukkan prestasi yang kukuh musim ini dan ini terbukti dengan keputusan pembukaan mereka. Pasukan Itali ini bermain dalam formasi 4-3-3 dengan Rafael Leao dan Christian Pulisic memulakan perlawanan pada sisi kiri dan kanan Olivier Giroud.

 

AC Milan: Maignan; Calabria, Thiaw, Tomori, Hernandez; Loftus-Cheek, Krunic, Reijnders; Pulisic, Giroud, Leao.

 

Newcastle hampir megekalkan set pemain yang sama untuk kebanyakan perlawanan mereka pada musim ini walaupun keputusan yang lemah. Sandro Tonali, yang kembali ke Milan, dan Bruno Guimaraes dijangka berpasangan di tengah padang.

 

Nick Pope juga dijangkakan berterusan berdiri di gol, manakala Callum Wilson mungkin akan diutamakan sebagai penyerang berbanding Alexander Isak. Sementara itu, Sven Botman, Javier Manquillo, dan Emil Krafth masih diragui kehadiran mereka dalam perlawanan ini.

 

Newcastle United: Pope; Trippier, Schar, Burn, Targett; Tonali, Guimaraes, Joelinton; Almiron, Isak, Gordon.

 

Ramalan

AC Milan tidak terkalahkan di kandang, manakala Newcastle menjadi lemah dalam perlawanan tandang pada musim ini dengan kehilangan kedua-dua perlawanan. Giroud, yang diragui kehadirannya dalam perlawanan ini, adalah pemain yang perlu diwaspadai oleh pertahanan Newcastle sekiranya dia bermain. Pemain bekas dari Arsenal ini mencetak gol dalam setiap perlawanan musim ini dan mencipta gol pembuka dalam dua perlawanan daripada tiga tersebut.

 

Newcastle hanya menang dua daripada sembilan perlawanan terakhir mereka di pentas Liga Juara-Juara UEFA dan keadaan semasa mereka tidak menunjukkan mereka mampu meningkatkan peratusan kemenangan itu.

 

AC Milan 2-1 Newcastle United

 

Share.
Leave A Reply