Pratonton Tottenham vs Sheffield, berita pasukan, tiket & ramalan

Spurs menyambut Sheffield ke London dengan harapan untuk mengesahkan kemenangan kandang kedua mereka musim ini. Berikut adalah pratonton.

 

Tottenham Hotspur sedang menikmati permulaan musim yang cemerlang di bawah pimpinan Ange Postecoglou sebagai orang Australia pertama yang menguruskan Liga Perdana Inggeris dan tentu saja memberi kesan yang besar. Pasukan Lilywhites menduduki tempat empat teratas dalam kedudukan awal dan merupakan salah satu pasukan yang belum kalah dalam perlawanan tertinggi.

 

Tottenham menunjukkan tekad menyerang dengan banyak gol sambil menjaga dua keping papan putih dari tiga perlawanan. Mereka membuka musim dengan seri 2-2 dengan Brentford sebelum mengalahkan Manchester United 2-0 di Stadium Tottenham Hotspur. Pasukan London Utara mengulangi keputusan itu dengan skor yang sama melawan Bournemouth, dengan James Maddison menjaringkan gol pertamanya untuk kelab itu.

 

Spurs akan kembali dari rehat antarabangsa September dengan penuh keyakinan dan mereka harus mengekalkan momentum itu dengan kemenangan lagi menentang pasukan Paul Heckingbottom.

 

Sheffield tentu berharap untuk keberuntungan yang sama seperti kali terakhir mereka berdepan dengan Tottenham apabila Iliman Ndiaye menjaringkan gol penentu lewat untuk memastikan laluan ke perlawanan suku akhir Piala FA musim lalu.

 

Pasukan Yorkshire Selatan telah memenangi dua perlawanan dan seri satu daripada lima perlawanan terakhir mereka dengan Spurs di semua pertandingan dan mereka akan mencari kemenangan awal mereka di luar rumah musim ini. Tiga mata yang sangat diperlukan tidak tercapai bagi Sheffield dalam tiga perlawanan pertama mereka, tetapi bukan kerana kekurangan usaha selepas mereka bangkit dari gol pertama untuk kehilangan kepada gol penjaringan minit ke-88 dan minit ke-89 dalam dua perlawanan terakhir mereka.

 

Susunan pasukan

Richarlison perlu memasang kasut penjaring gol Liga Perdana Inggerisnya kerana dia berfungsi sepenuhnya menggantikan Kane di posisi penyerang tengah. Walaupun pemain yang berbeza, pemain Brazil ini pasti ingin memberi sumbangan yang ketara kepada apa yang Spurs lakukan musim ini.

 

Tottenham: Vicario; Porro, Romero, van de Ven, Udogie; Bissouma, Sarr; Kulusevski, Maddison, Son; Richarlison

 

The Blades akan mencari Oliver McBurnie untuk kembali semula selepas menjalani cedera pada pra-musim. McBurnie adalah penyerang mereka dan kembalinya ke kondisi perlawanan boleh meningkatkan kejayaan serangan Sheffield yang suram.

 

Sheffield United: Foderingham; Robinson, Egan, Ahmedhodzic; Baldock, Souza, Norwood, Lowe, Hamer; Traore, McBurnie

 

Ramalan

Tottenham dalam formasi menyerang yang hebat dan tidak ada cara yang lain melainkan mereka menjaringkan beberapa gol menentang Sheffield. Mungkin keberuntungan atau pemain yang diusir keluar boleh mengubah permainan dalam favur pasukan lawan?

 

The Blades perlu kukuh dalam pertahanan dan berpegang kepada rancangan permainan tetapi mereka kekurangan kekejaman di kedua-dua kotak untuk melaksanakan serangan berbahaya terhadap pasukan lawan yang menakutkan seperti Tottenham. Di pihak tuan rumah, mereka telah meningkatkan pertahanan pada awal musim ini.

 

Tottenham 2-0 Sheffield United

 

Share.
Leave A Reply