Pratonton Everton vs Arsenal, berita pasukan, tiket & ramalan

Everton, pasukan yang terdesak dalam perebutan penyingkiran, mesti menghasilkan mata penting kerana kempen mereka terancam dengan keadaan berlumba-lumba awal untuk keluar dari zon penyingkiran.

 

Kembalinya bola sepak domestik selepas perhentian antarabangsa September akan menyaksikan Arsenal bertujuan untuk mengekalkan rentetan tidak terkalahkan mereka menentang Everton di Merseyside di bawah Sean Dyche.

 

The Toffees sudah dalam tekanan selepas permulaan yang kacau dalam kempen ini, apabila mereka gagal memenangi mana-mana daripada tiga perlawanan Liga Premier pertama mereka dan hanya mendapatkan mata pertama mereka – dan juga gol – musim ini di Sheffield United.

 

Pastinya ada sesuatu ketika bermain di Liverpool kerana mereka juga mendapatkan sepuluh daripada 12 kemenangan teratas mereka menentang Arsenal di kandang mereka sendiri.

 

Arsenal yang tidak terkalahkan menghampiri Barat Laut sebagai johan tegas dengan Mikel Arteta mencari untuk membalas dendam kepada kelab terdahulu selepas harapan kejuaraan musim lalu terjejas dengan salah satu keputusan mengejutkan dalam kempen ini dalam kemenangan 1-0 pada debut Dyche di Goodison Park.

 

Walaupun mereka menang 4-0 di leg kedua di Emirates, Everton di luaran mewakili medan yang menimbulkan masalah yang Arsenal mesti atasi.

 

The Gunners telah memulakan musim yang sangat penting ini dengan cara yang terbaik apabila mereka akan bertanding dalam Liga Juara-Juara UEFA. Selepas mengalahkan Nottingham Forest 2-1 dalam perlawanan pertama mereka, mereka menunjukkan sisi yang lebih tegar dengan mengalahkan Crystal Palace 1-0 melalui penalti dari Martin Odegaard.

 

Perlawanan kedua London derby berturut-turut menentang Fulham tidak berjalan lancar, bagaimanapun, apabila Arsenal membenarkan gol pada minit pertama dan gol penyamaan lain beberapa minit sebelum tamat perlawanan. Pasukan Arteta menunjukkan persembahan paling bersemangat mereka apabila gol lewat dari Declan Rice dan Gabriel Jesus melengkapkan kebangkitan hebat 3-1 menentang Manchester United.

 

Mereka mesti membina ke atas kedewasaan lonjakan tajuk musim lepas dan Arteta sedang mencari cara untuk membuat mereka berkembang dan menonjolkan diri mereka ke atas lawan-lawan. Ia sedang membentuk kempen yang penuh kenangan dan kemenangan di Goodison Park akan memperkuat keyakinan dalam pemain dan penyokong.

 

Susunan pasukan:

Dwight McNeil kembali kepada latihan selepas masalah buku lali yang dialaminya dalam persediaan musim dan selepas turun sebagai pemain pengganti dalam perlawanan menentang Sheffield, dia mungkin mengharapkan untuk kembali dalam barisan utama selepas jeda antarabangsa.

 

Everton: Pickford; Patterson, Branthwaite, Tarkowski, Young; Garner, Onana, Gueye, Danjuma; Doucoure; Beto

 

Terdapat perdebatan yang sedang membangkitkan tentang kedudukan Kai Havertz dalam pasukan Arsenal dan sama ada kehadirannya merosakkan keseimbangan keseluruhan pasukan. Fabio Vieira telah menunjukkan kecerahan dan kreativiti sebagai pemain simpanan dan bersedia untuk mengambil alih posisi tersebut untuk pemain Jerman tetapi Arteta juga akan ragu untuk menolak Jesus masuk dalam barisan utama, terutamanya mengambil kira prestasi Eddie Nketiah.

 

Arsenal: Ramsdale; White, Saliba, Magalhaes, Zinchenko; Odegaard, Rice, Havertz; Saka, Nketiah, Martinelli

 

Ramalan:

Pasukan Arteta sekali lagi menjadi antara pasukan terbaik dalam Liga Premier musim ini dan mereka mesti menunjukkan keberkesanan itu dalam ujian besar selepas jeda antarabangsa.

 

Di pihak lain, ini adalah perlawanan yang berpotensi mempunyai risiko besar apabila perhentian dua minggu memberi kelebihan kepada tuan rumah yang mempunyai peluang cukup untuk menyempurnakan benteng dan strategi mereka untuk mengejutkan Arsenal manakala pasukan pelawat akan berharap pemain antarabangsa mereka kembali dalam keadaan sihat.

 

Namun, kami meramalkan bahawa Arsenal mempunyai kualiti yang terlalu hebat dan sokongan daripada penyokong untuk mendapatkan kemenangan.

 

Everton 0 – 1 Arsenal

 

Share.
Leave A Reply