Aston Villa vs Crystal Palace: Tinjauan dan Ramalan Perlawanan

 

Sediakan diri untuk perlawanan yang menarik apabila Aston Villa menghadapi Crystal Palace. Semasa temu jeda antarabangsa pertama musim Liga Perdana Inggeris 2023/24, Aston Villa dan Crystal Palace akan berasa puas dengan permulaan mereka. Daripada kedua-dua pasukan, Villa mungkin akan berasa sedikit kurang puas dengan dua kemenangan dan dua kekalahan pada permulaan kempen ini.

 

Crystal Palace, di sisi lain, telah meraih tujuh mata dari empat perlawanan pembukaan mereka dalam apa yang boleh dikatakan sebagai permulaan yang mencabar pada musim ini. Eagles membuka dengan kemenangan 1-0 ke atas pasukan yang dipromosikan baru-baru ini, Sheffield United, tetapi kemudiannya tewas dengan skor yang sama kepada Arsenal.

 

 

Kemudian berikutnya adalah perlawanan seri menentang Brentford tetapi Palace kembali ke landasan kemenangan dengan mengalahkan Wolves 3-2 dalam perlawanan yang semakin mencuri tumpuan selepas separuh masa.

 

Rekod Perlawanan dan Forma Terkini

  • 4 Mac 2023 – Aston Villa 1-0 Crystal Palace – Liga Perdana Inggeris
  • 20 Ogos 2022 – Crystal Palace 3-1 Aston Villa – Liga Perdana Inggeris
  • 15 Mei 2022 – Aston Villa 1-1 Crystal Palace – Liga Perdana Inggeris
  • 27 November 2021 – Crystal Palace 1-2 Aston Villa – Liga Perdana Inggeris
  • 16 Mei 2021 – Crystal Palace 3-2 Aston Villa – Liga Perdana Inggeris

 

Kedua-dua pasukan ini telah berkongsi dua kemenangan masing-masing dalam lima pertemuan terakhir, manakala satu lagi berakhir dengan keputusan seri. Crystal Palace belum berjaya menang di Villa Park dalam enam perlawanan.

Ramalan Perlawanan dan Tip Pertaruhan

Perlawanan ini kelihatan seimbang untuk sekali gus berakhir dengan seri, tetapi Aston Villa akan percaya diri kerana kecekapan gol mereka yang lebih baik dan rekod mereka di kandang menentang Eagle.

 

Mengambil itu kira, kami menjangkakan Villa akan mencapai kemenangan tipis 2-1 ke atas Crystal Palace.

 

Share.
Leave A Reply