Manchester City vs Fulham: Citizens mahu teruskan permulaan 100% mereka

 

Jangkaan

Manchester City 2-0 Fulham

 

Nota Utama

* Manchester City mencipta gol penamat lewat untuk memperoleh kemenangan 2-1 yang penting menentang Sheffield United dan membantu mereka menjadi pasukan tunggal dengan rekod 100%.

* Walaupun kehilangan seorang pemain, Fulham masih mampu mendapatkan satu mata menentang Arsenal dalam perlawanan yang menghiburkan dengan keputusan seri 2-2.

 

Pedoman Bentuk

Manchester City – K K K K K

Fulham – K K K K S

 

Fakta Perlawanan

* Manchester City telah memenangi enam perlawanan kandang berturut-turut menentang Fulham. Mereka berjaya menang dengan jumlah gol keseluruhan 16-1.

* Fulham masih belum terkalahkan apabila bermain di luar rumah musim ini (satu perlawanan seri, satu kemenangan).

 

Pemain Utama untuk Diawasi

 

Erling Haaland

Bukan permulaan yang begitu menjulang seperti musim lalu, tetapi Erling Haaland masih mampu mendapatkan keputusan yang diingini untuk City. Beliau terlepas sepakan penalti dalam perlawanan menentang Sheffield, tetapi kemudian berjaya menebus dengan gol pada separuh masa pertama.

 

 

Andreas Pereira

Bekas gelandang Manchester United membuka akaun golnya bagi musim baru dengan gol hebat menentang Arsenal. Beliau memanfaatkan kesilapan dari pemain Arsenal untuk menjaringkan gol dari jarak jauh mengatasi Aaron Ramsdale yang keluar dari garis penjagaan.

 

Dengan akaun golnya dibuka untuk musim ini, beliau berharap dapat memberi sumbangan gol yang lain menentang City.

 

Share.
Leave A Reply