Luton Town vs West Ham: Hammers mahu terus berjuang

 

Ramalan

Luton Town 0-2 West Ham United

 

Perincian Utama

* Luton Town berada dalam keadaan yang membebankan pada masa ini. Kekalahan mereka 3-0 pada hujung minggu kepada Chelsea menyebabkan perbezaan gol mereka menjadi -6.

* Keadaan West Ham United adalah sebaliknya apabila mereka mencapai kemenangan kukuh 3-1 ke atas Brighton walaupun hanya menguasai bola kurang daripada 25%.

 

Panduan Prestasi

Luton Town – S L W L L

West Ham United – L L S W W

 

Fakta Pertemuan

* Ini akan menjadi pertemuan pertama dalam pertandingan rasmi antara kedua pasukan ini, kerana mereka hanya pernah bertemu sebelum ini dalam perlawanan persahabatan.

* Luton Town mempunyai rekod baik di kandang dalam kejuaraan dan tidak terkalah dalam lapan perlawanan di kandang.

 

Pemain Utama yang Perlu Diawasi

Thomas Kaminski

Apabila penjaga gol menjadi pemain paling penting dalam pasukan, terutamanya pada awal musim ini, ia menunjukkan sebuah masalah untuk pasukan tersebut.

Thomas Kaminski berada di tempat kedua dalam Liga Perdana pada masa ini untuk penyelamatan perlawanan dengan purata 6.2 penyelamatan dan akan menjadi kunci untuk mempertahankan pasukannya dalam perlawanan sepanjang masa.

 

James Ward-Prowse

Dua bantuan yang luar biasa dalam perlawanan sulung diikuti dengan satu gol dalam perlawanan keduanya untuk West Ham. Gol yang diajukkan olehnya juga tiba-tiba menjadi gol ke-50 beliau dalam Liga Perdana. Dia bermain cemerlang di tengah padang dan merupakan pemain terbaik dalam pasukan untuk paparan cemerlang oleh pasukan David Moyes.

 

 

Dia kemungkinan besar akan mendapat lebih banyak bola berbanding Luton dan kebolehannya dalam mengendalikan bola akan menjadi lebih menonjol dalam perlawanan tersebut.

 

Share.
Leave A Reply