Liverpool vs Aston Villa: Gol-gol dijangka di Anfield

 

Ramalan

Liverpool 3-2 Aston Villa

 

 

Pertembungan antara dua pasukan yang paling menghiburkan di Liga berlangsung di Anfield apabila Liverpool dan Aston Villa bertarung.

 

 

Dengan kedua-dua pasukan sedang mengekalkan kemenangan dalam dua perlawanan terakhir, ada sesuatu yang perlu beriak di Anfield.

Nota Penting

* Liverpool tidak pernah kalah dalam 11 perlawanan terakhir mereka di Anfield dalam Liga Premier (lapan kemenangan dan dua seri).

* Aston Villa telah kalah dalam tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka di luar rumah (tiga kekalahan, dua seri, dan satu kemenangan).

* Liverpool telah berjaya memenangi dua perlawanan selepas bermain dengan 10 pemain. Mereka berjaya datang dari belakang untuk menewaskan Bournemouth dalam perlawanan terakhir mereka di rumah sebelum melakukannya lagi bertemu dengan Newcastle minggu lalu.

 

 

Dengan lapan gol sejauh ini musim ini, Aston Villa merupakan pencetak gol terbanyak kedua dalam Liga Premier.

 

Panduan Bentuk: Liverpool

Untuk kali kedua berturut-turut, Liverpool telah kehilangan seorang pemain dan masih berjaya memenangi perlawanan. Kejayaan yang mengejutkan apabila menang besar menentang Newcastle di St. James Park mengekalkan rekod tak kalah.

 

Sekarang, mereka mempunyai tumpuan terhadap kunjungan sukar Aston Villa yang juga menang dalam dua perlawanan terakhir. Pasukan Jurgen Klopp akan berharap untuk memiliki kesemua pemain utama pada akhir perlawanan.

 

Panduan Bentuk: Aston Villa

Villa kelihatan sedang membina form yang kukuh sejak musim lepas dan mula yang memberangsangkan musim ini. Kejadian kehilangan 5-1 terhadap Newcastle nampaknya lebih mengejutkan daripada mencerminkan kualiti sebenar mereka.

 

Selepas keputusan manis dalam perlawanan menentang Burnley, mereka kini melawat ke Liverpool untuk ujian yang lebih mencabar. Pasukan di bawah Unai Emery pasti akan mencuba yang terbaik untuk mendapatkan keputusan positif atau bahkan menang di Anfield.

 

Fakta Pertemuan Liverpool vs Aston Villa

* Liverpool tidak pernah kalah dalam lima perjumpaan terakhir mereka dengan Aston Villa (satu seri dan empat kemenangan)

* Perlawanan terakhir antara kedua-dua pasukan di Anfield berakhir dengan seri 1-1. Gol pembuka oleh Jacob Ramsey pada minit ke-27 dibatalkan oleh gol penjaringan Roberto Firmino pada minit ke-89 perlawanan.

 

Pemain yang perlu diberi perhatian

 

Darwin Nunez

Menentang Newcastle, Darwin Nunez membuka akaun golnya dalam Liga Premier musim ini dengan sepasang gol. Golnya pada minit akhir memastikan tiga mata untuk Liverpool dan mengekalkan rekod tak kalah sejak mula musim.

 

 

Bergantung kepada situasi masa depan Mohammed Salah, Darwin Nunez boleh menjadi pemain penting dalam memberikan sejumlah gol kepada pasukan musim ini yang mungkin tidak dijangka pada awal musim ini.

 

Moussa Diaby

Dengan sebiji gol dan satu assist dalam kemenangan 3-1 mereka menentang Burnley, Diaby kelihatan selesa di dalam English Premier League.

 

Beliau telah menjadi pemain penting dalam pasukan Unai Emery yang kini menikmati dua perlawanan kemenangan berturut-turut. Beliau pastinya akan mencuba menambah tiga sumbangan golnya dalam Liga Premier dengan persembahan hebat di Anfield.

 

 

Ramalan Liverpool vs Aston Villa

Kedua-dua pasukan ini telah menjaringkan 14 gol dan kehilangan sembilan gol dalam tiga perlawanan musim ini. Ini menunjukkan kedua-dua pasukan menyerang kuat tetapi lemah di bahagian pertahanan.

 

 

Kami meramalkan skor 3-2 kerana kami rasa perlawanan ini akan menghiburkan tetapi kelebihan bermain di rumah akan memberi kelebihan kepada Liverpool yang akhirnya akan memenangi perlawanan.

 

Share.
Leave A Reply