Chelsea vs Nottingham Forest: Chelsea menjadi tuan rumah bagi Nottingham Forest dalam usaha mencari kemenangan kedua berturut-turut

 

Ramalan

Chelsea 2-1 Nottingham Forest

 

Catatan Utama

* Chelsea mendapatkan kemenangan pertama mereka musim ini selepas menewaskan Luton Town 3-0 di Stamford Bridge pada Jumaat lepas.

* Nottingham Forest melepaskan kelebihan 2-0 selepas empat minit beraksi di Old Trafford ketika Manchester United bersikap berani dan akhirnya menang 3-2.

 

Catatan Bentuk

Chelsea – W D D L W

Nottingham Forest – L D L W L

 

Fakta Pertandingan

Kedua-dua pertandingan Chelsea menentang Nottingham Forest musim lalu berakhir dengan keputusan seri. Pada penghujung musim lalu, kedua pasukan bermain seri 2-2 yang memikat di Stamford Bridge.

Sejauh musim lalu, Forest hanya berhasil mendapatkan dua mata daripada 33 mata yang mungkin dikumpul di luar rumah.

 

Pemain Utama untuk Diperhatikan

 

Raheem Sterling

Musim lalu, Sterling merupakan salah satu pemain Chelsea yang paling sering dikritik atas persembahannya. Musim ini, beliau menjadi salah satu pemain paling penting dalam pasukan untuk memulakan musim.

 

 

Dengan dua gol kejutan menentang Luton dalam perlawanan terakhirnya, Sterling kelihatan bersedia untuk membuktikan orang yang meragukannya tahun ini dan menunjukkan kualiti sejati beliau.

 

Taiwo Awoniyi

Pemain berusia 24 tahun ini adalah penyerang yang paling berdaya dalam Liga ini. Beliau mencipta gol solo cemerlang menentang Manchester United di mana beliau menunjukkan kelajuan untuk melayang melepasi pertahanan United dan ketenangan untuk menyelesaikan gol melalui Andre Onana.

 

Golnya memecahkan rekod yang ditetapkan oleh Stan Collymore untuk gol paling berterusan dalam perlawanan Liga bagi Forest.

 

Beliau mencipta dua gol dalam perlawanan terakhir mereka di Stamford Bridge dan akan cuba mengulangi kejayaan itu.

 

Share.
Leave A Reply