Brentford vs Bournemouth: Tugas sukar menantikan Pembangkang

 

Ramalan

Brentford 1-1 Bournemouth

 

Butiran Utama

* Perlawanan terakhir Brentford melihat mereka menjadi tuan rumah kepada Crystal Palace di Stadion Komuniti dalam perlawanan yang berakhir seri 1-1 antara kedua-dua pasukan.

* Bournemouth mempunyai beberapa saat baik tetapi akhirnya jurang kualiti terbukti apabila mereka menyerah kepada kekalahan 2-0 di rumah kepada Tottenham Hotspur. Mereka masih belum memenangi perlawanan dalam Liga.

 

Panduan Bentuk

Brentford – S S S M S

Bournemouth – K M S K K

 

Fakta Perlawanan

Brentford telah bertemu dengan Bournemouth dua kali dalam Liga Perdana musim lepas.

Dalam perlawanan yang berlangsung di Stadion Komuniti, Brentford keluar sebagai pemenang 2-0 berkat gol yang dijaringkan oleh Ivan Toney dan Mathiad Jensen.

 

Pemain Utama yang Perlu Diperhatikan

Bryan Mbeumo

Walaupun tidak berjaya menjaringkan gol menentang Palace, Bryan Mbeumo masih menjadi pencetak gol terbanyak Brentford dengan tiga gol di musim ini.

 

Pemain antarabangsa Cameroon ini pasti ingin menjaringkan gol keempat dalam empat perlawanan menentang Bournemouth.

 

Philip Billing

Dalam kekalahan menentang Tottenham Hotspur, Philip Billing mungkin adalah pemain terbaik Bournemouth. Beliau kuat dan berdaya saing di tengah padang dan mempunyai keupayaan untuk menyokong serangan yang jarang dihasilkan oleh Bournemouth dalam perlawanan tersebut. Beliau malah mempunyai peluang yang sangat baik untuk menjaringkan gol bagi pasukannya.

 

 

Cabaran dari Brentford akan menjadi perlawanan yang seimbang antara kedua-dua pasukan dan Billing berharap untuk prestasi yang lebih baik yang akan mempengaruhi keputusan positif bagi pasukannya.

 

Share.
Leave A Reply