Arsenal VS Man United: Pasukan meriam berharap untuk menang menentang saingan sengit

 

Ramalan

Arsenal 2-0 Manchester United

 

Perlawanan terbesar musim baharu di Premier League akan berlangsung pada hari Ahad apabila pasukan meriam berharap untuk menumbangkan pasukan kuning merah yang melawat.

 

Bagi kedua-dua pasukan yang ingin memulakan musim dengan cemerlang, ini mungkin merupakan peluang bagi mereka untuk menunjukkan persembahan yang meyakinkan yang akan memberi permulaan yang baik kepada kempen mereka.

 

Catatan Utama

* Arsenal merupakan salah satu pasukan yang belum terkalahkan dalam Liga musim ini. Mereka belum tewas dalam tiga perlawanan Liga yang telah dimainkan musim ini.

* Manchester United telah kalah dalam empat daripada lima pertemuan Liga terakhir mereka di stadium Emirates.

 

Bentuk Arsenal

Walaupun mereka belum menang, pasukan meriam mempunyai permulaan musim yang kurang meyakinkan. Mereka belum kalah namun terdapat penurunan yang ketara dalam kualiti persembahan mereka berbanding musim lalu dan bahagian tengah mereka yang baru masih dalam tempoh penyesuaian.

 

 

Semua masalah itu mungkin dapat diatasi jika mereka mencapai kemenangan hebat menentang Manchester United di hadapan penonton di Emirates.

 

Bentuk Manchester United

United telah memulakan musim dengan enam mata daripada sembilan mata yang mungkin. Itu adalah rekod yang baik untuk permulaan musim namun hanya di permukaan.

 

United beruntung menang menentang Wolves, mereka dihukum menentang Tottenham, dan mereka terpaksa bangkit selepas ketinggalan dua gol menentang Forest untuk menang pada perlawanan terakhir.

 

 

Pasukan Erik Ten Hag akan berharap untuk bermain lebih baik menentang Arsenal kerana ulangan persembahan mereka yang terakhir akan berakhir dalam bencana.

 

Fakta Mengenai Arsenal vs Manchester United

 

* Pertemuan terakhir di antara kedua-dua pasukan di stadium Emirates adalah pertemuan yang hebat.

* Marcus Rashford membuka tirai gol dengan gol yang hebat sebelum Arsenal menyamakan kedudukan melalui Nketiah dan menjadi unggul melalui gol hebat Bukayo Saka pada separuh masa kedua.

* United mendapat jalan kembali melalui gol Lisandro Martinez sebelum Nketiah mencetak gol kedua dan pemenang perlawanan pada minit-minit akhir.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Eddie Nketiah

Eddie Nketiah mungkin tidak akan menjadi penyerang pilihan pertama untuk Arsenal atau kelab teratas di Eropah, tetapi dia adalah penyerang simpanan yang sempurna.

 

Selepas memenangi penalti untuk pasukan meriam menentang Crystal Palace dan mencetak gol keunggulan dalam seri mereka dengan Fulham, Nketiah telah membuktikan keupayaannya kepada pasukan Arsenal ini walaupun bukan pemilihan pertama.

 

Musim lalu, beliau mencetak dua gol untuk Arsenal menentang United dalam persembahan sensasi dan dia pasti bersemangat untuk mendapatkan lebih banyak gol menentang pasukan yang sama pada hujung minggu ini.

 

Bruno Fernandes

Ia mungkin mengambil tiga perlawanan, tetapi kapten baru Manchester United akhirnya mencatatkan namanya di jadual statistik musim ini.

 

Dengan persembahan hebat menentang Nottingham Forest yang termasuk assist yang baik untuk gol Casemiro diikuti dengan penalti pemenang perlawanan, talisman pasukan ini berusaha keras.

 

 

Arsenal mungkin perlu berjaga-jaga kerana magnifiko United mungkin akan menghasilkan persembahan hebat yang lain pada hujung minggu ini.

 

Ramalan Arsenal vs Manchester United

Ini adalah perlawanan di mana Arsenal berharap untuk membungkam penyoal dengan keputusan besar di rumah. Penonton akan bergemuruh dan musim pasukan meriam mungkin akan bermula dengan keputusan cemerlang menentang salah satu saingan paling benci mereka.

 

Sementara itu, United adalah pasukan yang lebih tidak pasti daripada Arsenal dan rekod buruk mereka dalam perlawanan penting di luar rumah mungkin tidak berubah dalam perlawanan ini.

 

Arsenal mungkin akan mendominasi perlawanan dan menang dengan selesa seperti yang diramalkan, dengan skor 2-0.

 

Share.
Leave A Reply