Caicedo bercakap mengenai impian Chelsea dan ambisi selepas menandatangani perjanjian ke Stamford Bridge

 

Peminat setia Chelsea sejak kecil, Moises Caicedo telah menandatangani perjanjian untuk berpindah dari Brighton and Hove Albion ke Stamford Bridge selepas berbulan-bulan perundingan antara semua pihak yang terlibat.

 

The Blues membayar rekod Ł115 juta kepada The Seagulls untuk pemain Ecuador berusia 21 tahun ini selepas berjaya bertarung dengan Liverpool yang masuk dalam perjalanan yang terakhir.

 

Pemain itu telah diperkenalkan dan akan menyertai pasukan yang lain dalam latihan menjelang perjalanan mereka ke West Ham United pada perlawanan kedua musim 2023/24 Liga Perdana Inggeris.

 

 

Dalam satu wawancara sebelum itu, dia bercakap kepada peminat Chelsea melalui media rasmi kelab mengenai cintanya kepada kelab ini sejak kecil serta ambisinya sekarang sebagai pemain Chelsea.

 

Caicedo mengungkapkan kehebatan pemain legenda Chelsea yang menjadi inspirasinya semasa membesar.

Dia memuji pemain hebat Chelsea, Claude Makelele dan N’Golo Kante, kerana mereka membantunya menjadi pemain yang dia jadi pada masa ini dan bagaimana dia berniat untuk terus berjuang bagi pasukan ini sebagaimana yang mereka lakukan dahulu.

 

“Makélélé dan Kante merupakan inspirasi buat saya,” kata pemain berusia 21 tahun itu kepada media Chelsea. “Mereka begitu rendah hati di padang. Saya fikir saya boleh katakan bahawa kami mempunyai kualiti yang sama, tetapi mereka lebih hebat. Tetapi sekarang saya akan memberikan segalanya untuk kelab ini kerana mereka telah banyak berbuat untuk saya.


 

 

“Semasa saya masih budak, saya menyokong Chelsea dan selalu menonton perlawanan mereka. Sekarang ini adalah pengalaman yang sangat menakjubkan untuk berada di sini. Ini merupakan salah satu kelab terbesar di dunia. Saya tidak sabar untuk mula bersama rakan-rakan, memberikan yang terbaik dan menulis kisah saya sendiri.”

 

Pemain Ecuador ini juga bercakap mengenai peranan keluarganya dalam perjalanan hidupnya. Pengumuman rasmi oleh Chelsea mengenai penandatanganan kontraknya adalah rekaan semula gambar yang diambil bersama ibunya pada awal hari-hari kariernya dalam bola sepak.

 

Dia berada mengenakan jersi Chelsea dalam gambar itu dan dalam rekaan semula yang diambil di Cobham, akademi dan pusat latihan Chelsea.

 

Apabila ditanya mengenai bagaimana keluarganya telah menyokong kariernya setakat ini, Caicedo berkata: “Keluarga saya adalah perkara yang paling penting,” katanya. “Mereka adalah segalanya bagi saya. Saya sangat gembira untuk berkongsi momen ini dengan ibu saya dan kekasih saya. Saya lebih gembira untuk berada di sini bersama mereka.

 

“Mereka sentiasa ada untuk saya dalam masa-masa yang sukar, dan itulah sebabnya dalam masa-masa yang baik, saya suka bersama mereka. Mereka sentiasa menyokong saya dalam setiap langkah. Itu sungguh menakjubkan bagi saya. Mereka sentiasa ada dalam fikiran saya, termasuk dalam setiap sesi latihan dan setiap perlawanan. Saya adalah orang yang rendah hati yang sentiasa mahu yang terbaik untuk keluarganya.”

 

Caicedo telah menandatangani kontraknya bersama Chelsea yang berlangsung lama seperti kebanyakan perjanjian perniagaan kelab ini. Pemain antarabangsa Ecuador itu menandatangani kontrak selama lapan tahun dan Brighton juga mempunyai klausa jual semula yang dikatakan merupakan bahagian yang menyumbang kepada perjanjian ini.

 

 

Kelab terdahulu pemain, Independiente del Valle, juga akan mendapatkan bahagian yang signifikan daripada bayaran pemindahan yang diterima Brighton sebagai sebahagian daripada klausa jual semula mereka sendiri.

 

Share.
Leave A Reply