“Belllingham Luar Biasa” – Carlo Ancelotti selepas debut LaLiga pemain tengah

 

Remaja berusia 20 tahun, Jude Bellingham, dipuji sebagai luar biasa oleh pengurus Real Madrid, Carlo Ancelotti selepas debutnya bersama Los Blancos dalam LaLiga.

 

Bellingham dibeli dengan harga €103 juta oleh Los Blancos yang sedang bersiap untuk berpindah dari barisan pertengahan mereka yang sudah tua.

 

Casemiro adalah yang pertama berpindah apabila menyertai Manchester United musim lalu. Luka Modric dan Toni Kroos dijangka berhenti di Santiago Bernabeu pada akhir musim 2023/24.

 

Bellingham kini menyertai Eduardo Camavinga dan Aurelien Tchouameni sebagai trio pertengahan baharu bagi juara Liga Juara-Juara UEFA sebanyak 14 kali.

 

Beliau segera sesuai dengan pasukan dan berjaya menyumbang gol dalam debutnya. Selepas Rodrygo Goes membuka skor pada minit ke-28 melawan Athletic Club Bilbao di San Mames, Bellingham menendang bola dari satu hantaran David Alaba ke dalam jaring lapan minit kemudian.

 

 

Pemain tengah ini dikelilingi oleh rakan sepasukan yang bersemangat, tetapi dia menarik kemarahi penyokong lawan apabila berdiri di depan mereka untuk sambutan golnya.

 

Ancelotti memuji Bellingham selepas debut Real Madrid yang hebat

Ancelotti memilih untuk tidak menghiraukan semua itu dan sebaliknya melihat kepada debut menakjubkan pemain antarabangsa England ini ketika berbicara tentangnya dalam temuramah selepas perlawanan.

 

“Beliau adalah pemain yang mempunyai personaliti yang kukuh,” kata Ancelotti selepas perlawanan. “Beliau cepat menyesuaikan diri dengan sistem pasukan kerana mempunyai personaliti yang kuat. “Seolah-olah beliau telah lama bersama kami, beliau adalah pemain yang berada pada tahap yang sangat tinggi.

 

“Bellingham luar biasa dan pasukan berasa selesa bermain dengan cara tersebut,” tambahnya. “Kami menyesuaikan aspek pertahanan dan berkerja sangat baik di sayap dengan [Eduardo] Camavinga dan [Fede] Valverde.”

 

Debut impian Bellingham sedikit terbencinya dengan kecederaan yang dialami oleh Eder Militao. Penjaga pertahanan Brazil ini mengalami koyakan ACL semasa perlawanan dan akan kembali dalam beberapa bulan, menjadikan Madrid kekurangan tentera di belakang.

 

 

Pasukan Juara LaLiga sebanyak 35 kali ini terpaksa membuka belanjawan sekali lagi untuk mengukuhkan pertahanan mereka dalam masa yang singkat sementara Bellingham dan rakan sepasukannya bersiap untuk perlawanan LaLiga seterusnya mereka menentang UD Almeria.

 

Kecederaan Militao berlaku ketika kelab ini masih berjuang mengendalikan kesan kecederaan ACL Thibaut Courtois yang dialaminya dalam latihan terakhir sebelum musim bermula. Mereka telah menandatangani Kepa Arrizabalaga dengan pinjaman dari Chelsea untuk menjaga kekang sehingga Courtois pulih dalam tempoh enam hingga sembilan bulan.

 

Sementara itu, Ancelotti akan gembira bahawa tanda tangan barunya, Bellingham, ternyata berharga untuk bayaran yang dibayar oleh kelab.

 

 

 

Share.
Leave A Reply