Sheffield United lawan Manchester City: Blades menyambut ujian City yang mencabar

 

Ramalan

Sheffield United 0-4 Manchester City

 

Poin Penting

* Sheffield United masih belum memenangi satu perlawanan Liga Perdana sejak naik taraf mereka kerana mereka kalah 2-1 kepada Nottingham Forest pada hujung minggu.

* Manchester City masih menjadi pasukan yang tidak mencapai gol dalam Liga Perdana selepas kemenangan 1-0 mereka menentang Newcastle United.

 

Panduan Bentuk

Sheffield United – K K M K K

Manchester City – K S M S M

 

Fakta Perlawanan

* Empat perlawanan terakhir Liga Perdana antara kedua-dua pasukan berakhir dengan kemenangan bagi Manchester City. Mereka telah menjaringkan lima gol tanpa balas dalam tempoh itu.

 

Pemain Kunci yang Perlu Diperhatikan

Gustavo Hammer

Pemain Belanda berusia 26 tahun ini menjaringkan gol dalam perlawanan debutnya untuk Sheffield United dan menunjukkan persembahan yang baik dalam kekalahan mereka kepada Nottingham Forest.

 

 

Beliau meninggalkan kesan yang baik dalam perlawanan pertamanya untuk kelab itu dan berharap dapat berbuat demikian lagi menentang Manchester City.

 

 

Erling Haaland

 

 

Dua gol dalam perlawanan pertamanya musim ini diikuti oleh tiada gol dalam perlawanan kedua. Persembahan Haaland dalam kemenangan mereka menentang Newcastle tidak begitu hebat kerana pemain Norway itu menghadapi kesulitan untuk menguasai permainan.

 

 

 

Beliau hanya berjaya menyentuh bola sebanyak 23 kali (paling rendah di antara semua pemain di padang) dan melepaskan empat kali cubaan sepanjang perlawanan.

 

 

Sheffield kemungkinan akan menjadi ujian yang lebih rendah daripada Newcastle dan Haaland akan cuba menebus persembahan lemahnya minggu lepas dengan menjaringkan beberapa gol di Bramall Lane.

 

Share.
Leave A Reply