Newcastle vs Liverpool: Magpies sambut Reds dalam perlawanan sukar yang lain

 

Pengisytihar

Newcastle United 2-1 Liverpool

 

Perkara Utama

* Newcastle melawat ke stadium Etihad untuk menentang Juara bertahan, Manchester City dan memiliki kekalahan 1-0.

 

* Liverpool berjaya dengan kemenangan yang baik selepas tertinggal dalam perlawanan menentang Bournemouth di rumah. Kekecewaan awal disusuli dengan tiga gol daripada pasukan merah dalam perlawanan kandang pertama mereka musim ini.

 

Panduan Bentuk

Newcastle United – W W W W L

Liverpool – W L W D W

 

Maklumat Perlawanan

* Liverpool mempunyai rekod terbaik di St. James’ Park. The Reds telah memenangi empat daripada enam perlawanan terakhir menentang Newcastle di luar rumah dan kekalahan terakhir mereka di sana adalah pada tahun 2015.

 

* Newcastle United telah memenangi enam daripada lapan perlawanan terakhir di rumah manakala Liverpool memenangi tiga dan seri tiga daripada enam perlawanan terakhir mereka di luar rumah dalam Liga.

 

Pemain Utama untuk diawasi

Alexander Isak

Terdapat banyak pemain dalam pasukan Newcastle yang boleh dianggap sebagai bahaya kepada lawan, tetapi Isak mungkin adalah pemain yang paling berbahaya.

Pemain muda Sweden ini nampaknya telah mencapai tahap kecergasan dalam Liga Premier dan dia kelihatan benar-benar mencabar pertahanan.

 

 

Menentang pasukan yang bermain dengan garisan bertahan tinggi seperti Liverpool, Isak akan mencari peluang untuk memanfaatkan ruang yang mereka tinggalkan dengan kelajuan untuk melukakan lawan serta meregangkan barisan pertahanan dengan lariannya.

Mohamed Salah

Raja Mesir membuka akaun golnya musim ini dengan gol dalam kemenangan balas menentang Bournemouth. Walaupun terdapat minat daripada kelab-kelab Saudi seiring akhir-akhir ini, Salah tidak membenarkannya mempengaruhi permainannya sebagai pemain yang mungkin paling berbahaya dalam Liga.

 

Dia berharap untuk menambah golnya pada hujung minggu ini dan membantu Liverpool meraih kemenangan kedua mereka musim ini.

 

Share.
Leave A Reply