Man United vs Nottingham Forest: Setan Merah menanti ‘bangkit’ selepas kekalahan buruk

 

Jangkaan

Manchester United 2-1 Nottingham Forest

 

Nota Penting

* Kekalahan 2-0 United kepada Tottenham Hotspur pada Sabtu menunjukkan bahawa pasukan Erik Ten Hag masih mempunyai jalan yang panjang untuk menjadi satu pasukan yang padu.

* Forest memperoleh kemenangan pertama musim ini dengan kemenangan 2-1 ke atas Sheffield United. Taiwo Awoniyi dan Chris Wood menjadi penjaring gol.

 

Panduan Bentuk

Manchester United – L W D W L

Nottingham Forest – L L D L W

 

Fakta Perlawanan

* Musim lalu, Manchester United dan Nottingham Forest bertemu empat kali dalam semua pertandingan dengan United menang dalam keempat-empat perlawanannya. Pada masa itu, United berjaya menjaringkan 10 gol tanpa balas.

 

* Pasukan terakhir yang berjaya menewaskan Forest di Stadium mereka adalah Manchester United. Sejak itu, mereka memenangi tiga perlawanan liga berturut-turut di kandang.

 

Pemain Utama yang Perlu Diperhatikan

Jadon Sancho

Dengan penyerang utama Manchester United menghadapi masalah dalam bermain dengan efektif, Jadon Sancho mungkin menjadi pemain yang perlu diperhatikan pada hujung minggu ini. Semasa pra-musim, dia berjaya bermain dengan baik sebagai penyerang bermain peranan “false nine” dan Erik Ten Hag mungkin perlu menggunakan kemahirannya di situ sekali lagi.

 

 

Dengan Rasmus Hojlund masih tidak tersedia, Antony bermain dengan mengecewakan, Alejandro Garnacho kelihatan belum bersedia untuk menjadi pemain penggantung yang lebih daripada itu, dan Marcus Rashford tampak tidak selesa sebagai penyerang utama, beberapa penyesuaian dalam kumpulan pemain perlu dibuat dan Sancho perlu dimasukkan.

 

Taiwo Awoniyi

Dengan lapan gol dalam enam perlawanan Liga sejak musim lalu, Taiwo Awoniyi adalah salah satu penyerang yang sedang dalam bentuk ternbaik di Liga Perdana. Pemain antarabangsa Nigeria ini melalui tempoh yang sukar dengan kecergasan dan perubahan posisi musim lalu, tetapi nampaknya dia akhirnya mencapai penyelesaian pada akhir musim lalu dan bentuk itu telah berkekalan pada musim ini.

 

Dia tidak berjaya menjaringkan gol bagi menentang United musim lalu, jadi dia pasti ingin membetulkan situasi itu apabila berdepan dengan mereka hujung minggu ini.

 

 

 

Share.
Leave A Reply