Everton vs Wolves: Mencari kemenangan pertama musim ini

 

Ramalan

Everton 0-1 Wolverhampton Wanderers

 

Catatan Penting

* Everton kelihatan seperti salah satu pasukan pilihan untuk dimansuhkan pada permulaan musim baru ini. Mereka seterusnya kekalahan tipis kepada Fulham dengan kekalahan yang teruk kepada Aston Villa.

* Selepas persembahan cemerlang dalam kekalahan kepada Manchester United, Wolves terhumban oleh Brighton dalam kekalahan 4-1 di tangan The Seagulls.

 

Pedoman Bentuk

Everton – S K S K K

Wolverhampton Wanderers – S S K K

 

Fakta Perlawanan

* Pada dua kali sebelum ini Wolves pergi ke Goodison Park, Wolves berjaya pulang dengan kemenangan dalam kedua-dua kes.

 

* Everton hanya memenangi satu dari enam perlawanan terakhir mereka di rumah dalam Liga pada musim lalu.

 

Pemain Utama untuk diawasi

 

 

Mateus Cunha

Dengan Wolves masih cuba mencari penyerang terbaik mereka, Mateus Cunha kelihatan akan menjadi pemain utama yang tetap untuk pasukan itu buat masa sekarang.

 

 

Penyerang Brazil itu tidak mencetak gol tetapi dia menunjukkan persembahan yang cemerlang di mana dia melakukan lima dribel dan mencipta satu peluang besar. Walau bagaimanapun, dia gagal menjaringkan peluang besar dalam permainan dan perlu memperbetulkan penyelesaian golnya untuk membantu pasukannya lebih lagi.

 

 

Amadou Onana

Permasalahan yang dihadapi Everton mungkin melebihi Onana kerana mereka tidak dapat mencipta gol sejauh ini musim ini tetapi dia masih merupakan pemain terbaik mereka dengan alasan itu.

 

 

Pemain berusia 21 tahun itu masih diharapkan untuk mengendalikan tugas penting di tengah padang dan dijangka memberi kesan positif walaupun penyerangannya tidak berfungsi dengan baik.

 

Share.
Leave A Reply