Chelsea FC vs Luton Town: Chelsea mahu mengubah nasib mereka

 

Ramalan

Chelsea 2-0 Luton Town

 

Catatan Utama

Kempen Liga Perdana yang baru diadaptasi oleh Chelsea tidak bermula dengan baik. Perlawanan mereka di Stadium London berakhir dengan kekalahan 3-1 kepada West Ham dan prestasi mereka kurang memuaskan.

 

 

Perlawanan rumah pertama Luton Town musim ini melawan Burnley ditangguhkan kerana kelab tersebut tidak dapat menjamin bahawa kerja peningkatan di Kenilworth Road akan siap tepat pada masanya untuk perlawanan itu.

 

Panduan Bentuk

Chelsea – D W D D L

Luton Town – W D L W L

 

Fakta Perlawanan

* Ini akan menjadi pertemuan Liga Perdana pertama di antara kedua-dua pasukan ini kerana mereka pernah berjumpa dua kali dalam Piala FA sebelum ini.

 

* Dua perlawanan antara kedua kelab ini pada masa lalu adalah bertempiaran gol. Walaupun Chelsea memenangi kedua-dua perlawanan itu, keputusan perlawanan adalah 3-2 dan 3-1 secara berurutan.

 

Pemain Utama untuk diawasi

Enzo Fernandez

 

Gelandang Argentina ini adalah salah seorang pemain berbakat yang tidak terbantahkan dan dia merupakan ahli pasukan Chelsea yang tidak boleh ditinggalkan pada masa ini.

 

 

Dia akan menjadi penting apabila Chelsea mencuba menghidupkan semula musim mereka dan dia juga mahu catatan buruknya hanya memenangi satu perlawanan Liga Perdana sejak dia menyertai kelab itu pada Januari dilupuskan.

 

Carlton Morris

 

Penjaring utama Luton Town musim lalu adalah pemain tunggal yang telah menjaringkan gol bagi kelab itu dalam kempen baharu ini. Musim ini masih awal tetapi kelihatan Carlton Morris tidak akan menerima perkhidmatan sebaik musim lalu tetapi dia perlu menjadi produktif seperti musim sebelumnya jika pasukannya boleh terhindar dari turun daripada liga.

 

Share.
Leave A Reply