Brentford vs Crystal Palace: Bees dan Eagles berentap dalam derbi London yang lain

 

Jangkaan

Brentford 2-1 Crystal Palace

 

Catatan Utama

* The Bees akan memasuki pertandingan ini dengan rentetan dua perlawanan tidak kalah selepas kemenangan 3-0 yang gemilang ke atas Fulham dalam perjalanan terakhir mereka.

* Crystal Palace tidak dapat memanfaatkan kelebihan bermain dengan seorang pemain lebih untuk sebahagian besar separuh kedua apabila mereka tewas 1-0 kepada Arsenal di rumah

.

Panduan-Form

Brentford – K K K K M

Crystal Palace – K K M M K

 

Fakta Perlawanan

* Dalam empat perlawanan terakhir di antara kedua-dua pasukan, terdapat empat seri. Dalam tempoh itu, hanya empat gol yang dijaringkan.

 

* Brentford tidak pernah kalah dalam lima perlawanan terakhir di rumah (tiga kemenangan dan dua seri) manakala Crystal Palace telah kalah dua daripada lima perlawanan terakhir mereka di luar rumah.

 

Pemain Kunci untuk ditonton

 

Bryan Mbeumo

Penyerang Cameroon ini memulakan musim ini dalam keadaan yang cemerlang. Dengan tiga gol dijaringkan dalam dua perlawanan pertamanya, Mbeumo kelihatan sedang menyesuaikan diri dengan baik tanpa kehadiran Ivan Toney.

 

 

Beliau telah membentuk pasangan baru dengan Yoane Wissa dan kedua-dua pemain itu terbukti menjadi tandem yang sukar dihadapi pada peringkat awal musim ini.

 

Eberechi Eze

Kunci serangan Crystal Palace telah diberikan kepada Eberehi Eze dan pemain antarabangsa England ini tidak diragui akan bangkit menghadapi cabaran tersebut.

 

Beliau bermain sebuah permainan yang baik dalam kekalahan pasukannya kepada Arsenal tetapi dia dan pasukannya kekurangan perlawanan untuk sebahagian besar masa. Ini mungkin berubah dalam perlawanan menentang Brentford di mana dia akan diperlukan untuk menembusi pertahanan kuat The Bees.

 

Share.
Leave A Reply