Bournemouth vs Tottenham: Spurs mahu terus beraksi selepas kemenangan hebat lawan United di rumah

 

Ramalan

Bournemouth 1-2 Tottenham

 

Nota Penting

* Perlawanan pertama Tottenham di rumah musim ini berjaya membawa kemenangan pertama mereka musim ini, menewaskan Manchester United. Mereka adalah pasukan yang lebih baik dalam semua aspek dan kemenangan pertama mereka musim ini adalah secara terperinci pantas.

* Cherries berjaya mengungguli awal dalam perlawanan mereka bertemu Liverpool pada hari Sabtu, namun The Reds berjaya membuat kebangkitan dan memenangi perlawanan 3-1. Iraola dan pasukannya memberikan persembahan yang baik, namun Liverpool mempunyai lebih banyak kualiti.

 

Panduan Bentuk

Bournemouth – M K M S K

Tottenham Hotspur – M M K S M

 

Fakta Perlawanan

* Tiga perlawanan terakhir di antara kedua pasukan di stadium vitality berakhir dengan satu kemenangan kepada setiap pasukan dan satu lagi seri.

 

* Perlawanan pertama Bournemouth di rumah musim ini berakhir dengan keputusan seri 1-1 melawan West Ham manakala perlawanan pertama Tottenham di luar musim ini berakhir dengan keputusan seri 2-2 melawan Brentford.

 

Pemain Utama untuk diperhatikan

 

Dominik Solanke

Forward penting Bournemouth sekali lagi memberikan persembahan yang baik dengan satu assist untuk gol pembukaan Antoine Semenyo dalam minit ketiga.

 

Solanke sendiri hanya berjaya membuat tiga percubaan menembak, namun dia berjaya mencipta dua peluang dan dua dribelan dalam perlawanan tersebut.

 

Juga, walaupun pasukannya mungkin tidak menguasai bola banyak dalam perlawanan bertemu Spurs, dia masih akan menjadi pilihan yang berkesan bagi Cherries.

 

James Maddison

Pemain baru Tottenham dengan barisan nombor 10 tidak berjaya mencetak gol atau memberikan assist dalam perlawanan tersebut, namun persembahannya masih menarik perhatian. Dia berjaya memberikan kesan di tengah padang, dengan mencipta dua peluang dan melengkapkan semua dribelnya.

 

 

Mungkin masih awal dalam musim baru, tetapi Maddison kelihatan seperti salah satu persembahan terbaik musim panas ini setakat ini.

 

Share.
Leave A Reply