Arsenal vs Fulham: Gegar London derby di Emirates

 

Ramalan

Arsenal 3-0 Fulham

 

Nota Penting

* Kali terakhir, The Gunners melawat ke Crystal Palace untuk Derby London dan berjaya mendapatkan kemenangan 1-0 walaupun menerima kad merah. Martin Odegaard menjadi perbezaan dari titik penalti.

* Perlawanan di rumah Fulham menentang Brentford tidak berjalan seperti yang diingini kerana mereka mengalami kekalahan 3-0 kepada the Bees di craven cottage.

 

Panduan Bentuk

Arsenal – W D D W W

Fulham – L L W W L

 

Fakta Pertarungan

* Dalam sepuluh perlawanan terakhir antara Arsenal dan Fulham, The Gunners masih belum tewas kepada saingan mereka dari London dengan lapan kemenangan dan dua seri.

* Arsenal hanya kalah sekali dalam sembilan perlawanan Liga terakhir di kandangnya sejak musim lepas manakala Fulham telah kalah dalam lima perlawanan di luar rumah dalam tempoh yang sama.

 

Pemain Utama yang Perlu Diperhatikan

Martin Odegaard

Kapten Arsenal bangkit selepas Eddie Nkatiah memenangi penalti penting untuk pasukannya dan tidak melakukan kesilapan dari titik penalti. Ia bukanlah kemenangan yang paling menonjol tetapi The Gunners berjaya menyelesaikan tugas dengan Odegaard menjadi salah seorang pemain yang aktif pada hari itu.

 

Beliau dan pasukannya akan berharap untuk perjalanan yang lebih lancar pada hujung minggu ini menentang Fulham dalam Derby London kedua berturut-turut.

 

Andreas Pereira

Bekas gelandang Manchester United masih belum menemui rentaknya musim ini tetapi beliau masih merupakan salah seorang pemain penting Fulham. Dengan kepergian Alexander Mitrovic, tanggungjawab kreatifiti lebih besar pada bahu pemain Brazil ini yang perlu memberikan prestasi yang baik menentang Arsenal pada hujung minggu ini.

 

Share.
Leave A Reply