Wolves vs Brighton: Tuan rumah mencari kemenangan pertama musim ini

 

Ramalan

Wolves 1-3 Brighton

 

Catatan Utama

* Wolves benar-benar cemerlang melawan Manchester United tetapi mereka gagal. Mereka kalah 1-0 di Old Trafford dalam perlawanan yang bisa mereka menangi pada malam lain.

* Perlawanan pertama musim ini bagi burung camar adalah kemenangan mudah melawan pasukan naik taraf, Luton Town. Mereka mengalahkan pasukan itu dengan 4-1 dan tidak pernah menghadapi masalah sepanjang perlawanan.

 

Panduan Bentuk

Wolverhampton Wanderers – W D D W L

Brighton and Hove Albion – L W L D W

 

Fakta Perlawanan

* Wolves akan cuba mengungguli lawan mereka akhir minggu ini kerana mereka tewas di Anfield dan di EFL Cup pada musim lepas. Kemenangan 6-0 diperlukan oleh pasukan ini.

* Brighton telah memenangi dua perlawanan terakhir mereka menentang Bournemouth dalam Liga, menjaringkan enam gol dan kebobolan dua gol sepanjang perlawanan itu.

 

Pemain Utama yang perlu diberi perhatian

 

Mateus Cunha

Pemain Brazil ini adalah pemain terbaik di atas padang pada malam Isnin. Permainannya yang baik dalam memegang bola mengurangkan tekanan dan membantu pasukannya dengan cara yang berbeza.

 

 

Pembawaan bolanya ke separuh lapangan United menyebabkannya mencipta peluang untuk dirinya sendiri serta rakan setimnya, tetapi tiadanya sentuhan akhiran.

Jika dia terus bermain dengan cara ini sepanjang musim, pasti gol-gol akan hadir.

 

Kaoru Mitoma

Pemain antarabangsa Jepun ini tampil kembali dan dia berbahaya seperti biasa ketika pasukannya menewaskan Luton Town hujung minggu lalu. Mitoma membantu gol pembuka Solly March dan memberi lima umpan penting sepanjang perlawanan.

 

 

 

Share.
Leave A Reply