West Ham vs Chelsea: Blues diuntit untuk kemenangan pertama musim ini

 

Ramalan

West Ham 0-2 Chelsea

 

Nota Utama

* West Ham ditolak kemenangan pertama mereka musim ini setelah mereka ditahan padah akhir melalui gol daripada Dominic Solanke dalam perlawanan yang berakhir 1-1 melawan Bournemouth.

* Dalam apa yang menjadi perlawanan yang menghiburkan, Chelsea kelihatan seperti pasukan yang berbeza ketika mereka bermain untuk seri 1-1 melawan Liverpool.

 

Panduan Bentuk

West Ham – DLLDW

Chelsea – DWDWW

 

Fakta Perlawanan

* Dalam 11 perlawanan antara kedua pasukan dalam enam tahun terakhir, Chelsea telah memenangi lima kali.

* Mauricio Pochettino mempunyai rekod yang baik menentang West Ham dari masa beliau sebagai pengurus Tottenham dan dia akan cuba untuk meneruskan rentetan itu di bawah warna Chelsea.

* West Ham mengelakkan kekalahan dalam perlawanan Liga Perdana mereka pada kali kedua hanya dalam lapan kempen terakhir mereka

 

Pemain Kunci untuk diperhatikan

 

Jarrod Bowen

Pemain English itu merupakan salah satu penampil terbaik dan pencetak gol bagi West Ham musim lalu dan membawa form itu ke musim baru, dengan membuka akaun dengan gol melawan Bournemouth.

 

Bowen memiliki rekod yang baik dalam menjaring gol ke gawang Chelsea dalam liga dan pasti berpeluang untuk menjaringkan gol lagi kepada Blues.

 

Nicolas Jackson

 

Penyerang baru Chelsea ini mungkin belum menjaringkan gol, tetapi dia merupakan salah satu pemain yang paling tajam di padang perlawanan bagi pasukannya dalam keadaan terikat 0-0 melawan Liverpool.

 

 

Kecekapannya dan kecergasannya dengan bola pasti akan memberikan manfaat kepada Blues dan pemain tersebut di hadapan gawang.

 

 

 

Share.
Leave A Reply