Tottenham vs Man United: Red Devils menang dengan susah payah

 

Ramalan

Tottenham 1-2 Manchester United

 

Manchester United dan Tottenham akan berdepan dalam perlawanan yang paling ditunggu-tunggu dalam minggu kedua. Kedua-dua pasukan akan cuba mencipta kesan awal tetapi agak sukar untuk meramalkan bagaimana perlawanan ini akan berakhir.

 

Perlawanan musim lalu antara kedua pasukan ini berakhir dengan keputusan seri tetapi United akan cuba membangunkan kejayaan mereka setelah kemenangan kandang pertama mereka musim ini menentang Wolves. Pasukan Ten Hag mungkin tidaklah dominan tetapi mereka berjaya mendapatkan kemenangan penting melalui gol Varane dan mencuri nasib apabila sekatan penalti ditolak pada minit akhir.

 

Bagi Tottenham, banyak perkara telah berubah dalam pasukan ini, baik dari segi pengurusan mahupun dalam permainan. Ange Postecoglou akan berusaha untuk membawa pasukan ini ke tahap kejayaan yang lebih tinggi selepas menyertai pasukan ini pada musim panas ini, tetapi kedatangan talisman lama Harry Kane telah menjadikan pekerjaannya menjadi sukar.

 

Walaupun begitu, Tottenham masih mempunyai daya serang yang mencukupi untuk menggangu Manchester United dan menjadikannya perlawanan yang serba-serbi.

 

Catatan Penting

* Manchester United mempunyai rekod yang lebih baik, dengan memenangi 14 daripada 20 perlawanan terakhir mereka menentang Tottenham, bermula dari tahun 2012.

* Kemenangan terakhir Tottenham Hotspur di kandang menentang Manchester United adalah pada tahun 2018.

* Tottenham belum menang dalam lima perlawanan terakhir mereka menentang United.

* Manchester United mengalami masalah dalam perlawanan tandang, dengan hanya memenangi satu daripada lima perlawanan yang mereka hadapi.

 

 

Form Panduan: Tottenham

Tottenham mungkin berharap untuk memulakan musim dengan nota yang positif tetapi keputusan seri 2-2 menentang Brentford bukanlah petanda yang menggembirakan.

 

Spurs telah menunjukkan niat serangan mereka dan keupayaan untuk menjaringkan gol tanpa bantuan Harry Kane, tetapi pertahanan mereka masih memerlukan banyak peningkatan.

 

 

Perlawanan yang serba-serbi dijangka menimpa United, ini bermakna Tottenham tidak boleh membuat kesilapan yang tidak perlu atau mereka akan dihukum. Di atas kertas, Manchester United dianggap sebagai ‘favourite’, tetapi dalam keadaan sebenar, pasukan Tottenham yang bermain di kandang boleh dengan mudah meraih kemenangan.

 

Form Panduan: Manchester United

Manchester United mungkin tidak bermain dengan baik tetapi tiga mata adalah segalanya yang penting dan mereka berjaya meraihnya menentang Wolves melalui gol lewat dari Raphael Varane.

 

United akan sedar bahawa mereka tidak boleh bersantai seperti pada perlawanan menentang Spurs, kerana hasil akhirnya mungkin berbeza. Mengambil peluang yang ada akan menjadi kritikal dan banyak harapan mereka akan bergantung pada seberapa banyak servis yang diberikan kepada Marcus Rashford di hadapan.

 

 

Kehadiran Lisandro Martinez yang cedera menentang Wolves pasti akan membuat pasukan Ten Hag menjadi lebih lemah dalam pertahanan. Walaupun Manchester United seolah-olah menjadi ‘favourite’ dalam pandangan ramai, hasil yang dijangka untuk perlawanan ini adalah lebih tegang dalam konteks realiti.

 

Fakta Tottenham vs Manchester United

* Purata gol dalam perlawanan antara Tottenham Hotspur dan Manchester United adalah 3.6 gol.

* Tottenham Hotspur menjaringkan purata 1.93 gol ketika bermain di kandang, manakala Manchester United menjaringkan 1.26 gol ketika bermain di luar rumah.

 

Pemain-pemain yang perlu diberi perhatian

 

Marcus Rashford

Rashford tidak bermain dengan cemerlang di hadapan menentang Wolves pada hari pembukaan musim, tetapi dia akan cuba membuka akaun golnya menentang Spurs.

 

 

Dia berjaya menjaringkan gol menentang Spurs dalam perlawanan lalu dan dia pasti ingin meneruskan trend ini menentang pasukan London.

 

Heung-Min Son

Sama seperti Rashford, pemain Korea Selatan ini juga berjaya menjaringkan gol menentang Manchester United dalam perlawanan musim lalu dan pasti ingin mencuba pertahanan Red Devils.

 

 

Setelah kepergian Kane, Son kini ditunjuk sebagai kapten Tottenham dan dia pasti akan lebih bermotivasi untuk membuktikan nilai dirinya di bawah kepimpinan Ange Postecoglou.

 

Ramalan Tottenham vs Manchester United

Manchester United mungkin tidak bermain dengan baik menentang Wolves, tetapi mereka harus bangkit menentang pasukan yang lebih kuat. Walaupun begitu, Tottenham lebih lemah tanpa Harry Kane dan mungkin akan menghadapi kesulitan menembusi pertahanan United. Semua tanda menunjukkan kemenangan sempit bagi United.

 

 

 

Share.
Leave A Reply