Nottingham Forest vs Sheffield United: Kedua-dua pasukan mencari mata pertama musim ini

 

Jangkaan

Nottingham Forest 2-1 Sheffield United

 

Perhatian Utama

* Kali terakhir, Nottingham Forest kalah 2-1 kepada pasukan kedua musim lalu, Arsenal dalam perlawanan yang mereka bermain dengan baik.

* Kembalinya Sheffield ke Liga Perdana bermula dengan kekalahan yang mengecewakan kepada Crystal Palace di Bramall Lane.

 

Panduan Bentuk

Nottingham Forest – LDLLL

Sheffield United – LLWLL

 

Fakta Perlawanan

* Ini akan menjadi perlawanan pertama dalam sejarah berlangsungnya kedua-dua pasukan di Liga Perdana.

* Walaupun mereka tidak pernah bertemu di Liga Perdana, Forest belum tewas dalam lima perlawanan menentang pasukan lawan yang mereka hadapi hujung minggu ini, dengan tiga kemenangan dan dua seri.

 

Pemain Utama untuk diawasi

Taiwo Awoniyi

Jika ditambahkan dengan rekod golnya dalam Liga Perdana sejak musim lalu, Awoniyi adalah salah satu penyerang paling berkemampuan dalam Liga.

 

Dengan tujuh gol dalam lima perlawanan terakhirnya yang termasuk rentetan yang hebat bersama dengan pemain baharu, Anthony Elanga dan penyelesaian cemerlang oleh pemain Nigeria itu daripada bantuan rakan baru, dia mungkin akan mengalami musim kedua yang hebat bersama Forest.

 

Sheffield pasti akan menghadapi kesulitan dengan dia, itu pasti.

 

Oliver Norwood

Gelandang veteran ini mungkin adalah pemain terbaik di padang Sheffield dalam perlawanan pertama mereka musim ini. Walaupun mereka tewas dengan jarak yang tipis, dia dapat membantu pasukannya di tengah padang.

Kecekapan pemain berusia 32 tahun itu sekali lagi akan diperlukan di tengah padang bagi menghadapi ujian Liga Perdana yang mencabar.

 

 

 

Share.
Leave A Reply