Manchester United Mengejar Rasmus Hojlund: Atalanta Tolak Tawaran Awal, Terbuka untuk Rundingan

 

Manchester United sedang giat mempertimbangkan beberapa pilihan penyerang musim panas ini, dan salah satunya ialah Rasmus Hojlund. Bagaimanapun, bidaan awal mereka sebanyak €35 juta (£31 juta) telah ditolak oleh Atalanta. Di sebalik kemunduran ini, Atalanta dilaporkan terbuka untuk menerima bidaan dalam lingkungan £34 juta hingga £39 juta untuk pemain antarabangsa Denmark berusia 20 tahun itu.

 

Berikut adalah melihat lebih dekat perkembangan terkini dalam usaha Manchester United untuk mendapatkan Hojlund.

Atalanta Menolak Tawaran Awal Manchester United

Menurut laporan terbaru dari Corriere dello Sport, Atalanta telah menolak tawaran pembukaan Manchester United sebanyak £31 juta untuk Rasmus Hojlund. Gergasi Itali itu memperoleh penyerang itu daripada Sturm Graz dengan harga £15 juta sahaja pada musim panas lalu tetapi bersedia untuk melayan bidaan antara £34 juta dan £39 juta untuk mendapatkan penyerang berbakat itu. Juventus juga sedang memantau situasi berhubung potensi perpindahan Hojlund.

Musim Pertama Hojlund yang mengagumkan dalam Serie A

Rasmus Hojlund menikmati musim debut yang berjaya di Serie A, menjaringkan sembilan gol dalam 32 penampilan untuk Atalanta. Persembahannya tidak terlepas pandang, dengan Manchester United menyatakan minat mereka untuk membawanya ke Old Trafford. Penyerang Denmark itu mengalu-alukan khabar angin dan mengakui prestij kelab itu, dengan menyatakan bahawa “sesuatu pasti akan berlaku” dalam pasaran penyerang musim panas ini.

 

Bagaimanapun, dia tetap komited dengan Atalanta dan kelayakan pasukan untuk pertandingan Eropah.

 

Kuasa Perbelanjaan Terhad United

Manchester United mengejar penyerang kelas atas telah dihalang oleh kuasa perbelanjaan mereka yang terhad pada musim panas ini. Kelab itu telah diberi harga untuk pemain berprofil tinggi seperti Harry Kane dan Victor Osimhen, yang bernilai lebih £100 juta oleh kelab masing-masing, Tottenham dan Napoli.

 

Akibatnya, United sedang meneroka pilihan alternatif, seperti Rasmus Hojlund, yang sesuai dengan pertimbangan kewangan semasa kelab.

 

Selain Rasmus Hojlund, Manchester United telah dikaitkan dengan penyerang Porto Mehdi Taremi sebagai pilihan yang berpotensi lebih berpatutan. Keupayaan dan pengalaman menjaringkan gol Taremi dalam pertandingan Eropah menjadikannya prospek menarik untuk Red Devils

 

Usaha Manchester United untuk mendapatkan Rasmus Hojlund telah menemui halangan dengan Atalanta menolak tawaran awal mereka. Bagaimanapun, kelab Itali itu terbuka untuk rundingan dan mungkin mempertimbangkan tawaran antara £34 juta dan £39 juta untuk penyerang Denmark itu.

 

Dengan kuasa perbelanjaan yang terhad pada musim panas ini, United sedang meneroka pelbagai pilihan untuk memperkukuh skuad mereka, termasuk penyerang alternatif seperti Mehdi Taremi. Semasa rundingan diteruskan, ia masih belum dapat dilihat sama ada Red Devils akan berjaya dalam mengejar Hojlund atau sasaran penyerang lain yang berdaya maju.

 

 

Share.
Leave A Reply